Najlepša vožnja do mora vodi preko Bosne

Bez autora
Aug 16 2010

Do Jadrana je najlepši put kroz Bosnu - putarinu ne naplaćuju, cene u kafanama su niže, a i gorivo je jeftinije. Putovanje u odlasku i povratku na Jadran preko Republike Srpske, naročito danju, pravo je zadovoljstvo za turiste ma odakle oni dolazili, bez obzira na to da li ovdašnje drumove koriste prvi ili 101. put. U Crnoj Gori se za mali deo puta od Herceg Novog do granice sa BiH naplaćuje putarinu od tri evra u oba smera, Tako nešto ne postoji na delu puta od granice sa Crnom Gorom do Trebinja. Cene goriva su takođe niže - najviše dve konvertibilne marke po litru, od supera do evrodizela. Zato turisti, čim pođu iz Srbije i kad se vraćaju iz Crne Gore, u RS i BiH uglavnom gorivo sipaju na ovdašnjim pumpama. Na pumpama, u prodavnicama i restoranima kraj puta, osoblje je ljubazno, a i cene su znatno niže nego u Crnoj Gori, a oni koji pazare za više od 100 KM, pod uslovom da nije reč o takozvanoj akciznoj robi, mogu da računaju i na povrat poreza na dodatu vrednost, koji u BiH iznosi 17 odsto. To je, uz niže cene goriva i druge robe, svojevrstan šoping "u prolazu".

Najlepša vožnja do mora vodi preko BosneDo Jadrana je najlepši put kroz Bosnu - putarinu ne naplaćuju, cene u kafanama su niže, a i gorivo je jeftinije.

Putovanje u odlasku i povratku na Jadran preko Republike Srpske, naročito danju, pravo je zadovoljstvo za turiste ma odakle oni dolazili, bez obzira na to da li ovdašnje drumove koriste prvi ili 101. put.

U Crnoj Gori se za mali deo puta od Herceg Novog do granice sa BiH naplaćuje putarinu od tri evra u oba smera, Tako nešto ne postoji na delu puta od granice sa Crnom Gorom do Trebinja, pišu "Novosti". Cene goriva su takođe niže - najviše dve konvertibilne marke po litru, od supera do evrodizela. Zato turisti, čim pođu iz Srbije i kad se vraćaju iz Crne Gore, u RS i BiH uglavnom gorivo sipaju na ovdašnjim pumpama.

Na pumpama, u prodavnicama i restoranima kraj puta, osoblje je ljubazno, a i cene su znatno niže nego u Crnoj Gori, a oni koji pazare za više od 100 KM, pod uslovom da nije reč o takozvanoj akciznoj robi, mogu da računaju i na povrat poreza na dodatu vrednost, koji u BiH iznosi 17 odsto. To je, uz niže cene goriva i druge robe, svojevrstan šoping "u prolazu".

Na putu kroz BiH pred vozačima je sjajan drum, ako se izuzme deo dugačak 7,1 kilometar od Čemernog ka Tjentištu.

Ta deonica je, međutim, dobro obeležena, i vozači, pošto je prebrode, opet nailaze na odličan kolovoz i uživanje u lepim predelima. A, lepota je, zaista, u izobilju, počev od Bilećkog jezera i jezera Vrba, gde se prolaznici zaustavljaju da se odmore i rashlade.

Za mnoge je atraktivna i kasarna u Bileći, gde je nekad bila čuvena Škola rezervnih pešadijskih oficira JNA, a sad je u njoj tek poneki vojnik i starešina Oružanih snaga BiH. U nastavku putovanja iz Crne Gore slede krasote Sutjeske i okoline, Tjentišta, Drine, pa sve do Romanije, gde, uz mnogo toga, prolaznike očekuje kraj puta ponuda tek vrcanog meda sa livada koje su čiste kao suza ili romanijska voda.

Sokolac je jedno od mesta koje mnogi turisti, sve češće, ne žele da zaobiđu, jer, osim lepota, ima dobru ugostiteljsku ponudu u picerijema, hotelima, motelima i kafanama, gde su cene gotovo duplo niže od onih na moru, što je, posle troška na Jadranu, veliko osveženje i zadovoljstvo.

Na ulasku na područje opštine Foča, iz pravca Gacka, ekipe "Romanija puteva" rade na uređenju tunela, pa su mogući povremeni zastoji u saobraćaju, ali ne dugi, što ne važi za one vozače koji voze noću, kada nema radova. Slično je i uz Drinu, kod Zvornika, gde se takođe uređuju tuneli.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik