Srbija mora da brendira svoje selo i ponudi ovaj turistički proizvod koji je apsolutni hit i u svetu.
Osim nesvakidašnje prirode svaki kraj ima da ponudi i autentične proizvode koje se dobrom organizacijom tokom cele godine mogu naći na trpezi svakog posetioca. Ovih dana u Ministarstvo turizma i omladine stižu projekti za podsticaje u ruralnom turizmu koji traje do 30. marta. Kako za „Politiku” kaže ministar Husein Memić, država na raspolaganju za ove projekte ima 150 miliona dinara i pokazalo se da je ova podsticajna politika već dala rezultate.
Imali smo dva javna poziva prošle godine i već do sada je udvostručen broj registrovanih seoskih domaćinstava, pošto je to jedan od uslova za konkurs. Posle samo jednog poziva broj je sa 700 povećan na 1.350 registrovanih objekata. Ova grana turizma je inače u zamahu, a kako je ovo i svetski trend u turizmu, cilj nam je da osim razvoja eko-turizma pokrenemo i sitnu privredu, da ih oživimo i povežemo sa turistima koji obilaze neki kraj, objašnjava Memić. U tom smislu Ministarstvo turizma sprema i aplikaciju preko koje će domaći i strani turisti na jednom mestu moći da saznaju koja seoska domaćinstva su u ponudi, ali ono što je još važnije imaće priliku da kasnije poručuju i proizvode koje su probali u tom kraju.
‒ Znači obići će proizvodnju, probati naše specijalitete i kasnije će moći da nastave da ih poručuju ‒ kaže ministar turizma. Na pitanje koji projekti su najzanimljiviji i za šta se vlasnici smeštaja u selima prijavljuju on kaže da su to uglavnom dodatni sadržaji, pristupni putevi, velnes, proizvodnje na otvorenom. Memić kaže da je ovo ogromna šansa za mlade koji žele da se bave seoskim turizmom, jer osim ovog ministarstva država i kroz druga ministarstva nudi još projekata i podsticaja koji mogu da se iskoriste. Ako sve to prate, ističe, mogu sigurno da obezbede i do 150.000 evra od države godišnje i sa dobrim idejama nastave da privređuju i ostvaruju ozbiljne prihode. A primera da mladi ljudi kreću da se bave ovom vrstom turizma ima mnogo , za sada najviše u Donjem Milanovcu, ali i na Pešteri, Raškoj, Rekovcu. Memić kaže da njihov tim neprekidno traga za dobrim primerima i praktično im sugeriše da dobre projekte podignu na viši nivo.
Jedan takav primer je i domaćinstvo „Bajkovito selo” u selu Rudno na Goliji, na oko 1.200 metara nadmorske visine. Ovu vazdušnu banju preko puta Kopaonika, poznatu po ruži vetrova, porodica Vučinić je iskoristila za neobičnu turističku atrakciju koja je privukla gotovo 100.000 pratilaca na „Instagramu”, ali što je još važnije i mnogo gostiju iz zemlje i inostranstva. Miloš Vučinić, vlasnik ovog turističkog objekta, kaže da njegova porodica više zaradi na Goliji od ove ponude nego što bi inkasirala da izdaje stan u centru Beograda, na primer.
‒ Imamo 15 kreveta, ogromnu zemlju i tri kuće koje izdajemo. Pripremamo se da predamo papire za konkurs kako bismo dobili od države novac i za proširenje i nove sadržaje, park za decu, životinje. Gosti su nam uglavnom iz Beograda i Novog Sada, najviše iz ravnice, ali ima i mnogo stranaca s obzirom na to da smo dosta prisutni na društvenim mrežama i imamo mnogo pratilaca. Stranci su oduševljeni našom prirodom, kaže naš sagovornik iz „Bajkovitog sela” koje je uređenim putem povezano i sa manastirom Studenica. Jedan od uslova za ovogodišnji konkurs je, prema rečima ministra, i prisustvo na društvenim mrežama, što vlasnike smeštaja još više podstiče da budu vidljiviji na internetu, a i da posle lakše mogu da se povezuju sa svojim gostima.‒ Većina ovog smeštaja može da se nađe i preko „Bukinga” ali komunikacija sa gostima i kasnije naručivanje proizvoda, što mislimo da je budućnost, ne može da se ostvaruje preko ove platforme ‒ kaže Memić za „Politiku”.