Grad je do kraja oktobra italijanskoj avio-kompaniji "Vind džet" isplatio 1.106.825, a "Montenegro erlajnsu" 613.119 evra subvencija za redovne linije sa aerodroma. Ove cifre je, posle silnih prozivki opozicionih stranaka i odbornika. U izveštaju se navodi da je "Vind džet" na liniji Forli - Niš - Forli, od 26. decembra prošle godine, realizovao 69 letova i prevezao 5.808 putnika, prosečno 42 po jednoj "turi". Crnogorska kompanija je od februara do kraja oktobra imala 242 leta i prevezla 14.487 putnika, odnosno 7.239 u dolasku i 7.248 u odlasku, što je prosečno oko 30 putnika po letu. Jedan od osnovnih pozitivnih efekata uvođenja novih linija je povećanje ukupnog broja putnika na za skoro 30 odsto u odnosu na prošlu godinu. Ukupan broj putnika od prošle godine je dostignut već krajem avgusta i do kraja 2010. se očekuje cifra od 24.000. Iako obiman, izveštaj ipak nije dao precizne odgovore koji su intresovali javnost, pre svega, koliko je para iz gradskog budžeta dato za "zakup" praznih sedišta u avionima inostranih avio-kompanija? Doduše, u priloženim ugovoru sa "Montenegro erlajnsom" navodi se da ova kompanija gradu ustupa 40 karata po ceni od 199 evra za povratnu kartu.
Grad je do kraja oktobra italijanskoj avio-kompaniji "Vind džet" isplatio 1.106.825, a "Montenegro erlajnsu" 613.119 evra subvencija za redovne linije sa aerodroma.
Ove cifre je, posle silnih prozivki opozicionih stranaka i odbornika, u sredu obelodanio kabinet gradonačelnika Miloša Simonovića.
Novinarima je prosleđen izveštaj u kom se navodi da je "Vind džet" na liniji Forli - Niš - Forli, od 26. decembra prošle godine, realizovao 69 letova i prevezao 5.808 putnika, prosečno 42 po jednoj "turi". Crnogorska kompanija je od februara do kraja oktobra imala 242 leta i prevezla 14.487 putnika, odnosno 7.239 u dolasku i 7.248 u odlasku, što je prosečno oko 30 putnika po letu.
- Jedan od osnovnih pozitivnih efekata uvođenja novih linija je povećanje ukupnog broja putnika na za skoro 30 odsto u odnosu na prošlu godinu - navodi se u izveštaju.
- Ukupan broj putnika od prošle godine je dostignut već krajem avgusta i do kraja 2010. se očekuje cifra od 24.000.
Iako obiman, izveštaj ipak nije dao precizne odgovore koji su intresovali javnost, pre svega, koliko je para iz gradskog budžeta dato za "zakup" praznih sedišta u avionima inostranih avio-kompanija? Doduše, u priloženim ugovoru sa "Montenegro erlajnsom" navodi se da ova kompanija gradu ustupa 40 karata po ceni od 199 evra za povratnu kartu.
Aerodrom u Nišu je na ime fakturisanih usluga za aerodromske takse i usluge "Montenegru erlajns" prihodovao 19 miliona dinara - ukazuje se u izveštaju. Ne navodi koliko su aerodorom i grad prihodovali od prodatih karata.
Istovremeno, piše da je na liniji Forli - Niš - Forli, grad prihodovao 22,67 miliona dinara, dok se u ugovoru sa Italijanima ne navodi ni broj zakupljenih mesta, niti cene.
- Realizacijom projekta ostvaren je opšti cilj - piše u izvešataju.
- Cilj projekta nije bio da Niš kao finansijer ostvari dobit, već da se ulaže u povećanje konkurentnosti aerodroma i teritorije. I to da bi u perspektivi mogla da omogući manje donacije, redovniji, kvalitetniji i obimniji avio- saobraćaj, razvoj turizma, unapređenje kvaliteta života građanima kroz korišćenje letova iz Niša.
Neistina
Kada je prošlog meseca sporazumno raskinut ugovor grada i "Vind džeta", gradski većnik Boban Mihajlović je novinarima saopštio da je Niš italijanskoj kompaniji isplatio 600.000 evra, a od prodatih karata inkasirao tek 200.000. Ovaj izveštaj je pokazao da je Mihalović govorio, (ne)namerno, neistinu.