Danas je u Privrednoj komori Srbije vlasnicima, direktorima i menadžerima hotela predstavljen novi Pravilnik o klasifikaciji i kategorizaciji objekata, kao i stanje i perspektiva razvoja hotelske industrije u Srbiji. Pravilnik koji se odnosi na klasifikaciju i kategorizaciju hotela uskoro bi trebalo da počne sa primenom. Učešće turističko ugostiteljske privrede u društvenom proizvodu Srbije iznosi oko dva procenta, a u ukupnom izvozu robe i usluga devet posto. Devizni priliv od turizma prošle godine je iznosio 900 miliona dolara, što je znatno manje od turističkih destinacija u okruženju. Međutim, liberalizacija viznog režima i bolja povezanost avio i drumskim saobraćajem sa svetom, učinili su da Srbija postane sve interesantnija turistička destinacija, a broj noćenja stranih turista raste iz godine u godinu. Danas je posebno istaknuto da ovi ekonomski pokazatelji, kao i neophodnost praćenja evropske i svetske regulative i standarda, su značajni za pripremu nove kategorizacije hotela i sticanje novih saznanja i informacija o daljem razvoju ove privredne delatnosti.
Danas je u Privrednoj komori Srbije vlasnicima, direktorima i menadžerima hotela predstavljen novi Pravilnik o klasifikaciji i kategorizaciji objekata, kao i stanje i perspektiva razvoja hotelske industrije u Srbiji.
Pravilnik koji se odnosi na klasifikaciju i kategorizaciju hotela uskoro bi trebalo da počne sa primenom.
Učešće turističko ugostiteljske privrede u društvenom proizvodu Srbije iznosi oko dva procenta, a u ukupnom izvozu robe i usluga devet posto. Devizni priliv od turizma prošle godine je iznosio 900 miliona dolara, što je znatno manje od turističkih destinacija u okruženju.
Međutim, liberalizacija viznog režima i bolja povezanost avio i drumskim saobraćajem sa svetom, učinili su da Srbija postane sve interesantnija turistička destinacija, a broj noćenja stranih turista raste iz godine u godinu.
Danas je posebno istaknuto da ovi ekonomski pokazatelji, kao i neophodnost praćenja evropske i svetske regulative i standarda, su značajni za pripremu nove kategorizacije hotela i sticanje novih saznanja i informacija o daljem razvoju ove privredne delatnosti. Edukacije i trening zaposlenih u hotelima i ugostiteljskim objektima, koji svakodnevno moraju da unapređuju svoja znanja i jačanje kadrovske strukture hotelskih poslenika dovešće i do evropskog nivoa pružanja usluga.
Takođe, očekivanja turista su se značajno promenila, što je uslovilo potrebu da se standardi i kategorizacija u razvijenim zemljama menjaju i revidiraju u periodu od tri do pet godina.
Prilagođavajući se propisima Evropske unije i ovaj pravilnik, napisan u skladu sa zahtevima Evropskog udruženja hotelijera i restoratera, predviđa obaveznu kategorizaciju na period od tri godine, a država preuzima obavezu da će u tom periodu obavljati i reviziju samog pravilnika, u smislu njegovog prilagođavanja najnovijim tržišnim trendovima, čime bi napredovao i sistem kvaliteta turističke ponude.