Sajamske dane u Berlinu, predstavnici podunavskih zemalja uvek iskoriste da razmene iskustva i dogovore saradnju, jer im je interes isti – da se turistički potencijali Dunava što više koriste.
Radi se i nova Strategija razvoja Dunava, u kojoj učestvuje i naša zemlja.
Neko je jednom slikovito rekao da podunavske zemlje žive u istoj ulici. Kao dobre komšije, drugari iz kraja, važno je da sarađuju i pomognu kad zatreba.
„Promovišemo Dunav i promovišemo sve one turističke sadržaje na njemu od kulturno-istorijskih spomenika, gradova, manifestacija i, naravno, aktivnog odmora, a Srbija je uzela i učešće u izradi strategije Evropske unije za Dunavski region, i to je jako važno za našu zemlju da još bolje pozicionira Srbiju na turističkoj mapi Evrope”, rekla je Jelena Popović iz Turističke organizacije Srbije.
„Koliki su potencijali saradnje u okviru podunavskih zemalja u okviru ovog formata Dunavskog salona, i u oblasti kulture, i u oblasti nauke, i u oblasti privrede i razmene mladih, i mislim da je to nešto što Srbija apsolutno treba da iskoristi kao veliku šansu“, kaže Snežana Janković, ambasadorka Srbije u Nemačkoj.
Dunav protiče kroz deset država i svaka se trudi da ga koristi na najbolji način.
„Moldavija je deo evropske vinske rute koja ide uz Dunav, i to je dobra prilika da predstavimo i druge turističke vrednosti kao što su istorija, kultura, tradicija”, naglašava Natalija Turkanu iz Moldavije.
„Od Crne šume do Crnog mora, Dunav povezuje različite narode, religije, kulturu. Ta raznolikost je turistički dragocena za svaku zemlju u slivu Dunava”, rekao je Simion Đurka iz Rumunije.
Čini se da je Srbija inspiracija nekim državama kako da razvijaju turizam na Dunavu.
„Bugarska ne zarađuje mnogo od Dunava, a mogla bi. Vi to bolje radite. Pored rečnog turizma uporedo razvijate i vinski, imate pešačke ture i druge vidove turizma”, kaže Ivajlo Katerski iz Bugarske.
Dunav je kroz Srbiju dug 588 kilometara i po mnogima je to najlepši deo te moćne evropske reke, koji bi trebalo doživeti, baš u skladu sa turističkim sloganom naše zemlje.
„Nudimo to što turisti traže, traže doživljaj, traže dodatne sadržaje, traže različite aktivnosti, kada uz to još dodamo i našu gastronomiju koju jako cene imamo nekako sve na jednom mestu i to je ono što oni prepoznaju i za šta se odlučuju”, istakla je Marija Labović, direktorka Turističke organizacije Srbije.
Već za nekoliko dana možemo očekivati bele lađe na Dunavu, jer nautička sezona počinje u martu i traje do duboko u jesen.