Hrvatska je i ove godine, unatoč gospodarskoj krizi, dobila nekoliko odličnih novih hotela čija je gradnja, istina, planirana prije ekonomskih potresa. Neki od njih su rovinjski hotel Lone i petrčanska Iadera. Spreman je, međutim, popis nekoliko projekata koji bi mogli obilježiti sljedeće razdoblje. Glavni ured Hrvatske turističke zajednice objavio je u svom Glasniku nekoliko potencijalnih lokacija na kojima je izgledna realizacija. Brod Moravice uskoro bi moglo postati turističko središte Gorskog kotara jer se tamo planira graditi veći hotelski kompleks. Glavni hotel imao bi, prema nacrtima, 140 ležajeva, s tim da bi se oko njega izgradilo četrnaest elitnih vila okruženih bazenima, teniskim i dječjim igralištima, zatim najsuvremeniji wellness i kongresni centri, dva restorana, trgovine i kafići. Kako posjetiteljima ne bi bilo dosadno, planira se urediti i pješačka staza što bi povezivala sve sadržaje hotelskog naselja. Uz to, na istom bi mjestu, s kojeg puca nezaboravan pogled na samo mjesto doline Dobre i Kupe, bila i početna stanica vučnice budućeg skijališta.
Hrvatska je i ove godine, unatoč gospodarskoj krizi, dobila nekoliko odličnih novih hotela čija je gradnja, istina, planirana prije ekonomskih potresa.
Neki od njih su rovinjski hotel Lone i petrčanska Iadera. Spreman je, međutim, popis nekoliko projekata koji bi mogli obilježiti sljedeće razdoblje. Glavni ured Hrvatske turističke zajednice objavio je u svom Glasniku nekoliko potencijalnih lokacija na kojima je izgledna realizacija.
Prema tim navodima, Brod Moravice uskoro bi moglo postati turističko središte Gorskog kotara jer se tamo planira graditi veći hotelski kompleks. Glavni hotel imao bi, prema nacrtima, 140 ležajeva, s tim da bi se oko njega izgradilo četrnaest elitnih vila okruženih bazenima, teniskim i dječjim igralištima, zatim najsuvremeniji wellness i kongresni centri, dva restorana, trgovine i kafići....
Kako posjetiteljima ne bi bilo dosadno, planira se urediti i pješačka staza što bi povezivala sve sadržaje hotelskog naselja. Uz to, na istom bi mjestu, s kojeg puca nezaboravan pogled na samo mjesto doline Dobre i Kupe, bila i početna stanica vučnice budućeg skijališta.
Ne treba posebno naglašavati koliko je Gorski kotar poseban, ali i turistički neiskorišten i neistražen i koliko bi mu takav kompleks značio za daljnji razvoj. Fužine su jedno od rijetkih goranskih mjesta koje su se do danas izborile za višu poziciju na hrvatskoj turističkoj karti.
Nadalje, grad Šibenik, kao što smo nedavno pisali, još je u jadnijem stanju od cijeloga Gorskog kotara. Grad koji bi morao biti uz rame s obližnjima Splitom i Zadrom, bilježi najteža vremena u svojoj dugoj povijesti. Šibenik gotovo da i nema hotelskih kreveta, nema gradske plaže, a njegove ulice izgledaju kao da su za(o)stale u 70-im godinama prošloga stoljeća.
Možda će stoga tračak svjetlosti samom gradu donijeti eventualna realizacija investicije G2 Investment Groupa koja nedaleko od Šibenika, na poluotoku Oštrici, planira graditi dva hotela i više stotina vila. Iznimno krupan investicijski zalogaj podrazumijeva i veliku kongresnu dvoranu, privatnu marinu sa 150 vezova te golfski teren, kopiju kalifornijskog Cypres Pointa, jednog od najljepših takvih terena na svijetu.
Osim toga, stari šibenski hotel Krka trebao bi biti potpuno preuređen na razinu pet zvjezdica.
Iznimno vrijedan i zanimljiv projekt mogao bi se realizirati i na Braču, na 778 metara visokoj Vidovoj gori, usred najveće sredozemne šume crnog bora, na prekrasnoj lokaciji gdje planinski i morski zrak stvaraju za zdravlje i raspoloženje ljekovitu mješavinu. Jedna švicarska tvrtka šalje signale kako bi tamo gradila centar zdravstvenog turizma vrijedan oko 300 milijuna eura.
Centar bi radio cijele godine od čega bi, naravno, imao koristi kompletan otok koji i dalje, uza sve što može pružiti, turistički živi tek nekoliko ljetnih mjeseci.
Vidova gora bi, prema planovima, trebala dobiti četiri klinike, hotel s 850 kreveta, vilu visoke kategorije, wellness i trgovačke centre, te sportske i ugostiteljske sadržaje.
Ako se ostvari samo dio svih tih planova, hrvatsko će hotelijerstvo, ali i turizam u cjelini zadržati korak s najboljom konkurencijom i, što je još važnije, bolje će se trasirati put za cjelogodišnje poslovanje.