Najveća domaća zrakoplovna kompanija - Croatia Airlines (CA), slavi 20. obljetnicu rada u sjeni borbe s gubicima u poslovanju. Hrvatski nacionalni zračni prijevoznik svoje korijene vuče još krajem osamdesetih godina prošlog stoljeća kada je registriran Zagreb Airlines, odnosno Zagal. Ta se tvrtka bavila isključivo prijevozom pošiljaka, a na početku je radila samo s jednim zrakoplovom tipa Cessna. Krajem srpnja 1990. Zagal mijenja ime u Croatia Airlines. Već sljedeće godine nova kompanija potpisuje ugovor sa slovenskim prijevoznikom Adria Airwaysom i započinje letjeti u domaćem prometu unajmljenim zrakoplovom MD-82. Kada je zrakoplov Croatia Airlinesa 5. svibnja 1991. krenuo na svoj svoj prvi let Zagreb-Split, označen je i službeni početak rada hrvatskog nacionalnog prijevoznika. Ratne 1991. kompanija je prevezla 140.000 putnika. Ipak, rat je nakratko prekinuo rad Croatia Airlinesa.
Najveća domaća zrakoplovna kompanija - Croatia Airlines (CA), slavi 20. obljetnicu rada u sjeni borbe s gubicima u poslovanju.
Hrvatski nacionalni zračni prijevoznik svoje korijene vuče još krajem osamdesetih godina prošlog stoljeća kada je registriran Zagreb Airlines, odnosno Zagal. Ta se tvrtka bavila isključivo prijevozom pošiljaka, a na početku je radila samo s jednim zrakoplovom tipa Cessna. Krajem srpnja 1990.
Zagal mijenja ime u Croatia Airlines. Već sljedeće godine nova kompanija potpisuje ugovor sa slovenskim prijevoznikom Adria Airwaysom i započinje letjeti u domaćem prometu unajmljenim zrakoplovom MD-82. Kada je zrakoplov Croatia Airlinesa 5. svibnja 1991. krenuo na svoj svoj prvi let Zagreb-Split, označen je i službeni početak rada hrvatskog nacionalnog prijevoznika. Ratne 1991. kompanija je prevezla 140.000 putnika. Ipak, rat je nakratko prekinuo rad Croatia Airlinesa.
Nakon obnove rada 1992. godine, od njemačke Lufthanse kupljena su tri zrakoplova tipa Boeing 737. S povećanom flotom kompanija kreće u međunarodni promet i postaje članicom Međunarodne udruge za zračni promet (IATA). Sljedećih godina flota se dodatno proširuje. Već 1993. kupljena su dva zrakoplova tipa ATR-42 i još dva Boeinga 737. Još jedan turbopropelerski ATR-42 nabavljen je 1995., čime flota ukupno ima osam zrakoplova.
Prvi Airbus A320 pristigao je nešto kasnije, točnije 1997. godine. Godinu kasnije nabavljen je i A319, a prva faza obnove flote dovršena je 2000. kada je pristigao još po jedan A319 i A320. Godine 2001. dva su događaja označila svojevrsnu prekretnicu u povijesti Croatia Airlinesa. Te je godine prevezeno najviše putnika u dotadašnjoj povijesti kompanije, njih 1.242.468. Osim toga, kompanija od njemačkih zrakoplovnih vlasti krajem listopada 2001. dobiva certifikat JAR 145, odnosno dozvolu za bazno i linijsko održavanje zrakoplova u skladu s najvišim europskim standardima.
Dozvola je omogućila obavljanje dvaju tehničkih pregleda na zrakoplovima Lufthanse. Broj putnika rastao je svake godine da bi 2008. dostigao do sada rekordnih 1.868.869 putnika. Tijekom 2009. prevezeno je šest posto manje putnika, 1,7 milijuna. Krizu, koja nije zaobišla ni svjetske zračne prijevoznike, u posljednje je dvije godine na svojoj koži osjetila i Croatia Airlines. Pretprošle godine kompanija je zabilježila gotovo 200 milijuna kuna gubitka. Od redovnog i čarterskog putničkog prometa kompanija je prošle godine uprihodila 2,5 posto više (1,1 milijardu kuna), ali je gubitak opet zabilježen, iako umanjen na 156,5 milijuna kuna. Nažalost, negativan trend nastavljen je i ove godine. U prva tri ovogodišnja mjeseca Croatia Airlines zabilježila je 93 milijuna kuna minusa.
Croatia Airlines kao nacionalni zračni prijevoznik ima pravo na izravne državne potpore. Posljednje tri godine kompanija je po toj osnovi primila više od 343 milijuna kuna. Međutim, primjetan je trend snižavanja izravnih proračunskih potpora. Tako je 2008. u CA otišlo 124,7 milijuna kuna, a prošle 20,7 posto manje, točnije 98,8 milijuna kuna. Ulazak Hrvatske u Europsku uniju izravne će potpore svesti na minimum, što bi - ako se negativan poslovni trend nastavi i idućih godina - kompaniju moglo dovesti u vrlo težak položaj. Stoga se u posljednje vrijeme mogu čuti spekulacije o prodaji državnog udjela u Croatia Airlinesu.
Prošle se godine u medijima isticalo da je u budućnosti moguća prodaja hrvatske aviokompanije njemačkoj Lufthansi. Hoće li se spekulacije ostvariti i u kojem će obliku Croatia Airlines proslaviti svoju sljedeću obljetnicu, ovisi prije svega o sadašnjem vlasniku - državi.