U sporu Croatia Airlinesa i Zračne luke Ugostiteljstvo, tvrtke kćeri Zračne luke Zagreb, zbog cijena usluga cateringa, trenutačno vodi, nogometnim rječnikom rečeno, hrvatska nacionalna aviokompanija rezultatom tri naprema jedan. Naime, od ukupno 17 sudskih sporova koje vode te dvije tvrtke, vrijednih oko 47 milijuna kuna, Croatia Airlines ih je dobio tri, a ZLZ Ugostiteljstvo jedan. No nijedna sudska presuda nije postala pravomoćna, u svim slučajevima je gubitnička strana uložila žalbu. Croatia Airlines je od 2007. godine odbio plaćati usluge handlinga cateringa prema novim cijenama koje je odredio ZLZ Ugostiteljstvo i nastavio te usluge plaćati po cjeniku iz 1999. godine. U CA-u su tada odbili novi cjenik i novi ugovor te su nastavili plaćati te usluge po starim cijenama. No iz ZLZ Ugostiteljstva su im redovito stizali računi po novim cijenama.
U sporu Croatia Airlinesa i Zračne luke Ugostiteljstvo, tvrtke kćeri Zračne luke Zagreb, zbog cijena usluga cateringa, trenutačno vodi, nogometnim rječnikom rečeno, hrvatska nacionalna aviokompanija rezultatom tri naprema jedan.
Novi cjenik
Naime, od ukupno 17 sudskih sporova koje vode te dvije tvrtke, vrijednih oko 47 milijuna kuna, Croatia Airlines ih je dobio tri, a ZLZ Ugostiteljstvo jedan. No nijedna sudska presuda nije postala pravomoćna, u svim slučajevima je gubitnička strana uložila žalbu.
Croatia Airlines je od 2007. godine odbio plaćati usluge handlinga cateringa prema novim cijenama koje je odredio ZLZ Ugostiteljstvo i nastavio te usluge plaćati po cjeniku iz 1999. godine.
U CA-u su tada odbili novi cjenik i novi ugovor te su nastavili plaćati te usluge po starim cijenama. No iz ZLZ Ugostiteljstva su im redovito stizali računi po novim cijenama.
Cijena usluga catering handlinga je tada narasla sa 1,3 milijuna kuna na oko 21 milijun kuna godišnje.
Kako CA nije ni dalje nije plaćao usluge cateringa po novim cijenama, ZLZ Ugostiteljstvo je dug počeo utuživati kako bi koji račun dolazio na naplatu.
Stoga nije riječ o jednom sporu, nego o više njih. Prvu je tužbu dobilo ZLZ Ugostiteljstvo, a CA je uložio žalbu.
No CA je trenutačno tu "utakmicu" preokrenuo u svoju korist pa je u posljednja tri riješena spora odnio pobjedu. No sve su to nepravomoćne presude, na koje je ZLZ Ugostiteljstvo uložilo žalbe.
U međuvremenu je i Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja potkraj 2008. godine na pritužbu CA donijela rješenje da je ZLZ Ugostiteljstvo zlorabilo vladajući položaj primjenom cjenika kojim nameće nepravedne cijene, da je cjenik nezakonit i nalaže Zračnoj luci Zagreb Ugostiteljstvo da napravi novi cjenik.
ZLZ Ugostiteljstvo je u međuvremenu snizilo cijene svojih usluga, no one su i dalje više od onih iz 1999. godine.
Propalo mirenje
Pokušaji mirenja dviju tvrtki u sporu nije uspio jer Croatia Airlines ne pristaje platiti ni račune iz 2007., 2008. i 2009. godine po novim, sniženim cijenama. U ZLZ Ugostiteljstvu su nam kazali da imaju stav da sudske presude ne treba komentirati, nego svoje ponašanje ili poslovanje prilagoditi izrečenom pravorijeku.
– U ovom trenutku nije donesena nijedna pravomoćna presuda u sporovima s CTN-om.
Sve sporove nastojimo riješiti u najboljem poslovnom interesu vodeći računa o zajedničkoj budućnosti – kazao nam je Mario Gruja, direktor ZLZ Ugostiteljstva.
U Croatia Airlinesa su presude u svoju korist komentirali da su one očekivane, osobito zato što je u skladu s odlukom Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja o tome da je ZL Zagreb zlorabio monopolistički položaj.