Nadležni organi Evropske unije za konkurenciju odobrili su udruživanje "Britiš ervejza" i Iberije, čime se stvara jedna od najvećih evropskih aviokompanija.Evropska komisija, izvršno telo EU, procenila je da predloženo udruživanje nije u suprotnosti sa pravilima o konkurenciji. Nova aviokompanija nastaviće da se nadmeće sa rivalskim prevoznicima, čak i na linijama kao što su London-Madrid i London-Barselona, za koje se smatralo da će biti najugroženije tim dogovorom.
Nadležni organi Evropske unije za konkurenciju odobrili su udruživanje "Britiš ervejza" i Iberije, čime se stvara jedna od najvećih evropskih aviokompanija.
Evropska komisija, izvršno telo EU, procenila je da predloženo udruživanje nije u suprotnosti sa pravilima o konkurenciji.
Komisija je istakla da će nova aviokompanija nastaviti da se nadmeće sa rivalskim prevoznicima, čak i na linijama kao što su London-Madrid i London-Barselona, za koje se smatralo da će biti najugroženije tim dogovorom.
Početkom aprila kompanije BA i Iberija potpisale su ugovor o udruživanju, čime su udareni temelji za formiranje treće po veličini svetske grupacije u avionskom prevozu, kada do kraja godine bude okončana čitava transakcija.
Udružena grupa imaće 408 aviona koji će leteti prema 200 destinacija, a procenjuje se da će godišnje prevoziti više od 58 miliona putnika. Ukupna vrednost kompanija procenjuje se na oko 7,8 milijardi dolara.
Dve kompanije, koje posluju sa gubicima, krajem minule godine postigle su načelan dogovor o udruživanju, posle procene da bi jačanjem saradnje mogle da uštede 400 miliona evra (530 miliona dolara) godišnje.
Obe kompanije upozorile su na teškoće koje ih očekuju, pre svega, na skok cene nafte, izražavajući sumnju da će doći do najavljenog oporavka tražnje za avionskim putovanjima u unosnoj biznis klasi.
Nova aviokompanija, koja će imati ukupan godišnji promet od oko 20 milijardi dolara, objediniće dobru poziciju BA u Evropi i Severnoj Americi, sa Iberijom, koja najvise posluje u regionu Latinske Amerike.