Država se, izgleda, potrudila da svi oni koji odluče da krenu na letovanje preko neke od domaćih turističkih agencija, na zasluženi odmor zaista i odu. Naime, loša iskustva od prethodnih godina, kada su, i pred sam polazak na put, mnogi otkrivali da agencije preko koje su uplatili aranžman više nema, naterala su nadležne da osmisle sistem kojim će turisti biti kako-tako zaštićeni. Od 1. jula svi turoperatori će morati da imaju bankarske garancije ili polise osiguranja, u slučaju potrebe naknade štete. Oštećeni putnici će, ipak, morati da čekaju odluku suda da bi naplatili obeštećenje. Ovo predviđa Pravilnik o vrsti i uslovima garancije putovanja, koji je počeo da važi početkom meseca. Tako će svih 1.029 turističkih agencija u Srbiji morati da obezbede garancije od 10.000 do 200.000 evra, u zavisnosti od prihoda koji su ostvarili prošle godine, za slučaj da odu u stečaj.
Država se, izgleda, potrudila da svi oni koji odluče da krenu na letovanje preko neke od domaćih turističkih agencija, na zasluženi odmor zaista i odu.
Naime, loša iskustva od prethodnih godina, kada su, i pred sam polazak na put, mnogi otkrivali da agencije preko koje su uplatili aranžman više nema, naterala su nadležne da osmisle sistem kojim će turisti biti kako-tako zaštićeni.
Od 1. jula svi turoperatori će morati da imaju bankarske garancije ili polise osiguranja, u slučaju potrebe naknade štete. Oštećeni putnici će, ipak, morati da čekaju odluku suda da bi naplatili obeštećenje. Ovo predviđa Pravilnik o vrsti i uslovima garancije putovanja, koji je počeo da važi početkom meseca. Tako će svih 1.029 turističkih agencija u Srbiji morati da obezbede garancije od 10.000 do 200.000 evra, u zavisnosti od prihoda koji su ostvarili prošle godine, za slučaj da odu u stečaj.
Turistička inspekcija, ipak, savetuje da se građani pre uplate aranžmana raspitaju o dosadašnjem poslovanju agencije.
- Putnici treba da utvrde ko je organizator putovanja i broj njegove licence - kaže Stojan Arizanović, glavni republički turistički inspektor.
- Jer, samo je organizator puta odgovoran za realizaciju putovanja, a ne posrednik koji prodaje aranžman. Usmene informacije nikoga ne obavezuju, pa treba proveriti dobijene podatke na sajtu agencije organizatora i drugih koje nude isti smeštaj, kao i na sajtu odabranog hotela.
Pravilnik predviđa da u slučaju nelikvidnosti agencije, garancija putovanja bude aktivirana kada Privredni sud donese rešenje o otvaranju stečajnog postupka, potvrde Narodne banke Srbije o insolventnosti i zapisnik turističkog inspektora ili drugog državnog organa kojim se utvrđuje da agencija ne može da ispuni svoje finansijske obaveze.