Poleće novi Jat

Bez autora
Jan 18 2012

Vlada Srbije raspisaće javni poziv za izbor strateškog partnera za formiranje nove nacionalne avio-kompanije, čime će omogućiti i eventualno zainteresovanim domaćim privrednicima, koji nisu iz avio-biznisa, da postanu manjinski suvlasnici. Država će biti većinski vlasnik i u novoj avio-kompaniji, a starom „Jatu“ ostaće dugovi i višak zaposlenih. Novi srpski avio-prevoznik počeće s radom u maju ove godine. Da Vlada Srbije nije odustala od formiranja nove avio-kompanije, potvrdio je u sredu i Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu. Radi se na rešavanju sudbine „Jata“ i proces formiranja nove avio-kompanije uz pomoć domaćih privrednika biće sigurno završen do kraja mandata ove vlade. U novu kompaniju će preći deo zaposlenih i avioni. Srbija će imati svoju avio-kompaniju.

Poleće novi JatVlada Srbije raspisaće javni poziv za izbor strateškog partnera za formiranje nove nacionalne avio-kompanije, čime će omogućiti i eventualno zainteresovanim domaćim privrednicima, koji nisu iz avio-biznisa, da postanu manjinski suvlasnici - nezvanično saznaju „Novosti“.

- Država će biti većinski vlasnik i u novoj avio-kompaniji, a starom „Jatu“ ostaće dugovi i višak zaposlenih. Novi srpski avio-prevoznik počeće s radom u maju ove godine.

Da Vlada Srbije nije odustala od formiranja nove avio-kompanije, potvrdio je u sredu i Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu. On, međutim, nije želeo da otkriva imena potencijalnih strateških partnera, niti detalje novog plana Vlade Srbije.

- Radimo na rešavanju sudbine „Jata“ i proces formiranja nove avio-kompanije uz pomoć domaćih privrednika biće sigurno završen do kraja mandata ove vlade. U novu kompaniju će preći deo zaposlenih i avioni. Srbija će imati svoju avio-kompaniju - kratko je na pitanje novinara o planovima za „Jat“ odgovorio Mrkonjić.

Iako se u medijima već spekulisalo o tome koji su srpski privrednici potencijalni manjinski suvlasnici novog „Jata“, niko od njih nije ni demantovao niti potvrdio zainteresovanost za „dil“ sa državom. Stručna javnost pozdravlja ideju da država zajedno sa privrednicima reši pitanje „Jata“, ali malo ko veruje da je to i izvodljivo. Ovo je, kažu, i najgori trenutak za ulazak u avio-biznis, pre svega zbog neizvesne cene goriva, koje u troškovniku avio-kompanija učestvuje sa 40 odsto. Pomeranje cene goriva nije se do sada dramatično odrazilo na poslovanje evropskih avio-prevoznika jer je evro bio jaka i stabilna valuta, što više nije slučaj.

Takođe, javnost ne veruje da će domaći privrednici rešiti ono što država nije uspela - višak zaposlenih, ugovor sa „Erbasom“, novu flotu...

Stručnjacima cela priča oko formiranja nove aviokompanije izgleda kao „daj šta daš„ sve je, naime, pitanje dogovora, jer jasno nije precizirano šta država nudi i šta očekuje od partnera. Postavlja se i pitanje koliko privrednika danas u Srbiji ima toliko kapitala da može da učestvuju u ovom projektu sa državom. U svakom slučaju, bliže se i izbori, a država pitanje „Jata“ nije uspela da reši već više od jedne decenije.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik