Polisa čuva turiste

Bez autora
Jan 09 2012

Domaći turisti koji 2012. godine budu letovali posredstvom agencija na put će kretati sigurniji nego lane. Pravilnik o vrsti i uslovima garancije putovanja, koji određuje visinu polisa osiguranja za slučaj stečaja i nanete štete, trebalo bi da bude pooštren na proleće. A turističke agencije imaće rok do leta da se prilagode novom propisu. Sadašnji pravilnik počeo je da važi u junu prošle godine. Njime su sve turističke agencije u Srbiji morale da obezbede bankarske garancije ili polise osiguranja od 10.000 do 200.000 evra, u zavisnosti od prihoda koji su ostvarile godinu ranije, za slučaj da odu u stečaj. Za naknadu štete predviđena je garancija od 7.000 do 30.000 evra, a iznos se određuje u odnosu na broj turista koji su lane putovali posredstvom agencije. Ali očekuje se da će nove garancije biti oštrije. Promena pravilnika je još u polaznoj osnovi, a plan je da novi pravilnik zaživi početkom marta, kako bi se nova letnja sezona dočekala sa novim garancijama. Cilj je da se maksimalno zaštite putnici, a da garancije budu jednostavne. Od trenutka kada propis stupi na snagu, biće ostavljen rok da mu se turističke agencije prilagode.

Polisa čuva turisteDomaći turisti koji 2012. godine budu letovali posredstvom agencija na put će kretati sigurniji nego lane.

Pravilnik o vrsti i uslovima garancije putovanja, koji određuje visinu polisa osiguranja za slučaj stečaja i nanete štete, trebalo bi da bude pooštren na proleće. A turističke agencije imaće rok do leta da se prilagode novom propisu.

Sadašnji pravilnik počeo je da važi u junu prošle godine. Njime su sve turističke agencije u Srbiji morale da obezbede bankarske garancije ili polise osiguranja od 10.000 do 200.000 evra, u zavisnosti od prihoda koji su ostvarile godinu ranije, za slučaj da odu u stečaj. Za naknadu štete predviđena je garancija od 7.000 do 30.000 evra, a iznos se određuje u odnosu na broj turista koji su lane putovali posredstvom agencije. Ali pomoćnik ministra ekonomije i glavnog turističkog inspektora Stojana Arizanovića očekuje da će nove garancije biti oštrije, s obzirom na iskustva.

- Promena pravilnika je još u polaznoj osnovi, a sada se konsultujemo sa predstavnicima osiguravajućih kuća i banaka, privrednicima i asocijacijama turističkih agencija - kaže, za „Novosti“, Arizanović.

- Plan je da novi pravilnik zaživi početkom marta, kako bi novu letnju sezonu dočekali sa novim garancijama. Cilj je da maksimalno zaštitimo putnika, a da garancije budu jednostavne. Od trenutka kada propis stupi na snagu, biće ostavljen rok da mu se turističke agencije prilagode.

Prema njegovim rečima, kada je u novembru nastao problem sa agencijom „Junajted internešnal“, zbog koje je oko 150 putnika iz Srbije ostalo bez smeštaja u Egiptu, predstavnici „Jute“ govorili su da bi najmanja garancija trebalo da bude 100.000 evra.

- Još je rano govoriti o novim iznosima, jer tek pravimo novi propis - kaže Arizanović.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik