Prošla godina je bila veoma teška za turizam tako da je ohrabruje što podaci od Nove godine pokazuju da je promet veći nego u istom periodu prošle. Posebno ohrabruje što, počev od druge polovine 2010, promet raste iz meseca u mesec. Sam januar je pokazao konstantan porast prometa i to garantuje da ćemo se vratiti na neke brojke koje su obeležile 2008. i 2009. godinu, pre nego što je naišao talas krize u Srbiju. Naročito su zimski turistički centri na početku 2011, imali bolju sezonu nego prošle godine. Bilo je više prirodnog snega, ali je i više urađeno na marketingu, posebno cenovnoj politici i sada su te ponude mnogo pristupačnije i prihvatljivije građanima Srbije, a i strancima koji to mogu da porede sa ponudom u okruženju.
Prošla godina je bila veoma teška za turizam tako da je ohrabruje što podaci od Nove godine pokazuju da je promet veći nego u istom periodu prošle.
Državni sekretar za turizam Goran Petković je kazao da posebno ohrabruje što, počev od druge polovine 2010, promet raste iz meseca u mesec.
"Sam januar je pokazao konstantan porast prometa i to garantuje da ćemo se vratiti na neke brojke koje su obeležile 2008. i 2009. godinu, pre nego što je naišao talas krize u Srbiju", kazao je Petković.
Petković je primetio da su naročito zimski turistički centri na početku 2011, imali bolju sezonu nego prošle godine.
Bilo je više prirodnog snega, ali je i više urađeno na marketingu, posebno cenovnoj politici i sada su te ponude mnogo pristupačnije i prihvatljivije građanima Srbije, a i strancima koji to mogu da porede sa ponudom u okruženju, konstatovao je državni sekretar.
"Beograd," po Petkoviću, "beleži odlične rezultate kada je reč o stranim posetiocima i to je takođe ohrabrujuća činjenica, pogotovu imajući u vidu da 'Vizer' i druge niskobudžetske kompanije povećavaju broj letova za Beograd, te šanse za dovođenje stranih posetilaca rastu" Petković je dalje naveo kako u naredna dva meseca može da se očekuje povezivanje Beograda sa Briselom, pošto je to već urađeno sa Velikom Britanijom, Nemačkom, Holandijom i sa skandinavskim zemljama.
Sada je na redu marketinška kampanja obrade tih tržišta, i dovođenja većeg broja posetilaca iz tih krajeva, ukazao je državni sekretar.
Petković je ocenio da je dobro da su privatni investitori prepoznali šanse za građenje hotela u mestima koje imaju turističke potencijale širom Srbije.
Zlatibor takođe ima značajno investiranje, na Staroj planini je u toku izgradnja hotela, a prošle godine je krenula i na Kopaoniku izgradnja novih kapaciteta, u okrilju renoviranog i sređenog skijališta, naveo je Petković.
"Posebno raduje, što se težište ponude pomera sa hotela sa dve, na hotele sa tri i četiri zvezdice, a u najavi su i oni sa pet; jedan takav očekujemo da će biti otvoren relativno brzo u Beogradu na Studentskom trgu, a najavljen je i u Rajićevoj (ulici)", naveo je Petković.
Državni sekretar je ukazao da će na taj način "Hajat" koji je za sada jedini hotel takve vrste većeg kapaciteta u Beogradu, dobiti podršku, a glavni grad će biti prepoznatljiviji kao destinacija kroz kanale prodaje novih hotela i rezervacione sisteme na nekim drugim tržištima.
Petković je dodao da je krajnje vreme da se krene i sa rekonstrukcijom hotela "Jugoslavija" jer je sa međunarodnim lancem "Kempinski" ugovor odavno potpisan.