Hrvatska turistička zajednica i njezino Predstavništvo u SAD-u predstavljaju hrvatsku turističku ponudu na sajmu New York Travel Adventure Show, koji se 28. i 29. siječnja održava u New Yorku.
S obzirom da je
Hrvatska jedina europska zemlja u statusu partnera ovogodišnjeg izdanja
sajma, u New Yorku boravi i hrvatska turistička delegacija predvođena
Kristjanom Staničićem, direktorom Hrvatske turističke zajednice, koja je
ovim povodom organizirala i posebni „Hrvatski paviljon“ u sklopu kojeg
svoju ponudu na sajmu predstavlja i 46 hrvatskih subjekata, koji su
imali priliku održati i vlastite prezentacije pred najvažnijim
partnerima s američkog tržišta. Sajam su obišli i Pjer Šimunović, veleposlanik RH u SAD-u te Nikica Kopačević, generalni konzul.
„Prisutnost
Hrvatske na sajmu u New Yorku te općenita vidljivost naše zemlje na
tržištu SAD-a je višestruko važna za cjelokupni hrvatski turistički
sektor. Naime, riječ je o našem najvažnijem dalekom tržištu s kojeg
tradicionalno ostvarujemo najveći turistički promet, a navedeno
potvrđuju i lanjski podaci prema kojima su Amerikanci u našoj zemlji
ostvarili više od 1,6 milijuna noćenja. Time smo ostvarili više od 90
posto rezultata iz rekordne 2019. godine što je odličan rezultat.
Također, ne smijemo zanemariti ni činjenicu da su Amerikanci među
gostima s najvećom potrošnjom te da vole putovati tijekom cijele godine.
Potencijali daljnjeg rasta su vrlo veliki, a najbolji pokazatelj toga
je velik broj hrvatskih i američkih subjekata koji su ovaj sajam
iskoristili za brojne međusobne poslovne sastanke i susrete“, poručio je
direktor Staničić.
Tijekom prvog dana sajma je, u sklopu hrvatskog
štanda, održana i poslovna radionica Sell Croatia koja je okupila više
od 120 američkih putničkih agenata te u sklopu koje se predstavilo više
od 50 turističkih subjekata iz Hrvatske, među kojima su turističke
zajednice, hotelske grupacije, destinacijske menadžment kompanije (DMC)
te charter kompanije.
„Iznimno nas veseli odličan odaziv
hrvatskih, ali i američkih turističkih subjekata koji redom potvrđuju
rast popularnosti naše zemlje među američkim ljubiteljima putovanja.
Uspješno smo zadržali, a rekla bih i dodatno učvrstili svoju poziciju na
ovom tržištu. Vjerujem u nastavak pozitivnog i uzlaznog trenda, a kako
je riječ o dalekom tržištu najviše ćemo pažnje i aktivnosti usmjeriti u
daljnje jačanje aviolinija i stratešku suradnju s turoperatorima kako bi
naša zemlja bila što dostupnija Amerikancima“, izjavila je Leila Krešić
Jurić, direktorica Predstavništva HTZ-a u New Yorku, nadodavši kako je
sastanak održan i sa predstavnicima Collettea, jednog od najvećih i
najstarijih američkih turoperatora.
Također, hrvatska je delegacija
boravak u New Yorku iskoristila i za susrete s brojnim partnerima izvan
sajma, pa su tako odrađeni i sastanci s predstavnicima Internove, novog
partnera na tržištu koji predstavlja daleko najveći konzorcij putničkih
agencija, agenata i savjetnika za putovanja u SAD-u, koji broji preko
6.000 agencija u 80 zemalja i preko 100.000 agenata. S njima se
razgovaralo o mogućnostima uspostave suradnje na godišnjoj razini po
uzoru na već postojeće i vrlo uspješne suradnje s udruženjima kao što su
Virtuoso i Signature.
S predstavnicima turoperatora Downtown
Travel, najvećim zakupcima sjedala United Airlinesa razgovaralo se o
pokretanju suradnje kroz kreaciju posebnih „talor made“ ponuda za
različite vrste američkih agenata prilagođenih različitim skupinama
američkih turista.
S dugogodišnjim partnerom, aviokompanijom
Turkish Airlines USA na čelu s generalnim direktorom Emre Ismailogluom
razgovaralo se o mogućnostima daljnjeg povećanja turističkog prometa
prema hrvatskim destinacijama, provođenju zajedničkih kampanji i
evenata, ali i o uvođenju novih aviolinija za Hrvatsku s naglaskom na
letove u pred i posezoni.
Predstavnici Hrvatske turističke
zajednice sudjelovali su i na TravMedia eventu IMM u sklopu kojeg su
održani susreti s predstavnicima medija specijaliziranih za putovanja.
Tom se prilikom hrvatska delegacija susrela s novinarima i s
predstavnicima medija kao što su AFAR, CN Traveler, Travel &
Leisure, BBC, CNN, Wall Street Journal i dr., a s kojima se razgovaralo o
mogućnostima suradnje u promociji i pozicioniranju Hrvatske na
američkom tržištu.
Dodajmo kako se na sajmu, između ostalih,
predstavljaju turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske,
Splitsko-dalmatinske, Šibensko-kninske, Zadarske i Ličko-senjske
županije, Kvarnera te gradova Zagreb i Pula, a tu su još i NP Plitvička
jezera te 30-ak drugih subjekata, agencija i hotelskih grupacija iz
Hrvatske.
Prema službenim podacima, sajam New York Travel
Adventure Show prošle je godine posjetilo oko 14.000 posjetitelja od
kojih je oko 3.000 bilo iz segmenta putničkih agenata, turoperatora i
medija, a ove se godine očekuju još veće i bolje brojke posjećenosti.