Srpske turiste pre letovanja čeka težak posao. Nije dovoljno odabrati destinaciju i aranžman, već je neophodno i temeljno proveriti agenciju na sajtovima Agencije za privredne registre i Narodne banke, ali i dobro proučiti program i opšte uslove putovanja. Ipak, najvažniji savet turističke inspekcije putnicima je da pre uplate aranžmana kod posrednika, tačno utvrde ko je organizator putovanja, jer je isključivo on odgovoran za realizaciju programa. Ukoliko su putnici nezadovoljni uslugom, prigovor ne treba da podnesu posredniku gde su uplatili, već direktno organizatoru putovanja. Zbog toga putnik pre uplate treba da utvrdi ko je organizator, jer važe njegovi opšti uslovi putovanja. Ovo upozorenje posebno važi za one koji odmor uplaćuju kod lokalnih predstavnika agencija, jer sve podatke treba proveriti na sajtu ili telefonom kod agencije koja organizuje putovanje. Putnici bi trebalo dobro da prouče opšte uslove i program putovanja. Treba da na sajtu APR provere da li je agencija aktivna, a na sajtu NBS da li je likvidna.
Srpske turiste pre letovanja čeka težak posao. Nije dovoljno odabrati destinaciju i aranžman, već je neophodno i temeljno proveriti agenciju na sajtovima Agencije za privredne registre i Narodne banke, ali i dobro proučiti program i opšte uslove putovanja.
Ipak, najvažniji savet turističke inspekcije putnicima je da pre uplate aranžmana kod posrednika, tačno utvrde ko je organizator putovanja, jer je isključivo on odgovoran za realizaciju programa.
- Ukoliko su putnici nezadovoljni uslugom, prigovor ne treba da podnesu posredniku gde su uplatili, već direktno organizatoru putovanja - kaže Stojan Arizanović, pomoćnik ministra ekonomije zadužen za inspekcijske poslove.
- Zbog toga putnik pre uplate treba da utvrdi ko je organizator, jer važe njegovi opšti uslovi putovanja.
Ovo upozorenje posebno važi za one koji odmor uplaćuju kod lokalnih predstavnika agencija, jer sve podatke treba proveriti na sajtu ili telefonom kod agencije koja organizuje putovanje. Putnici bi trebalo dobro da prouče opšte uslove i program putovanja. Treba da na sajtu APR provere da li je agencija aktivna, a na sajtu NBS da li je likvidna.
- Putnici moraju da vode računa o tome da usmene informacije nisu obavezujuće za agenciju, već samo ono što piše u programu - objašnjava Arizanović.
- U slučaju bilo kog odstupanja od ugovorenog programa tokom putovanja vodiču treba odmah uručiti pismeni prigovor i pribaviti dokaze za neizvršene usluge.
Putnicima najviše smeta kada ne dobiju obećano (klimu, mini bar...), što je smeštaj udaljeniji od plaže nego što je navedeno, plaža nije peščana ili se pokvario autobus. U prva četiri meseca inspektori su primili 77 prijava, a kod 47 slučajeva utvrđeno je da su prijave bile opravdane i turističke agencije su putnicima vratile 743.400 dinara.