Prosječna brzina na pruzi Bar - Beograd kada bude rekonstruisana biće od 40 do 50 km, prevoziće se oko 5.000 putnika, a obim prevezenog tereta iznosiće pet miliona tona godišnje. Procjene rasta prometa baziraju se na činjenici da u Rumuniji postoji 11.000 italijanskih kompanija koje zapošljavaju oko 800.000 radnika, čiji je interes da promet robe prema Rumuniji ide preko Crne Gore i Srbije. Značajno je investiranje italijanskog Fijata u kapacitete kragujevačke auto-industrije s obzirom da se predviđa rast trgovine između Italije i Srbije. Već sada tri voza sedmično saobraćaju između Italije i Srbije, a konsultanti procjenjuju da će tu relaciju dnevno prelaziti pet vozova. Razvojem i unapređenjem Koridora XI (Bari - Bar - Beograd - Bukurešt) skratilo bi se vrijeme putovanja tereta od Italije do Rumunije za 50 odsto.
Prosječna brzina na pruzi Bar - Beograd kada bude rekonstruisana biće od 40 do 50 km, prevoziće se oko 5.000 putnika, a obim prevezenog tereta iznosiće pet miliona tona godišnje – istaknuto je konferenciji pod nazivom „Od Jadranskog mora do Dunava“ održanoj u Rimu, na kojoj je učestvovala i crnogorska delegacija predvođena ministrom saobraćaja dr Andrijom Lomparom.
Kako se navodi u saopštenju Ministarstva saobraćaja, pomorstva i telekomunikacija, na konferenciji, koju je organizovala kompanija Italfer i ambasada Srbije, ocijenjeno je da se procjene rasta prometa baziraju na činjenici da u Rumuniji postoji 11.000 italijanskih kompanija koje zapošljavaju oko 800.000 radnika, čiji je interes da promet robe prema Rumuniji ide preko Crne Gore i Srbije.
Značajno je investiranje italijanskog Fijata u kapacitete kragujevačke auto-industrije s obzirom da se predviđa rast trgovine između Italije i Srbije. Kako je rečeno, već sada tri voza sedmično saobraćaju između Italije i Srbije, a konsultanti procjenjuju da će tu relaciju dnevno prelaziti pet vozova.
Na konferenciji je predstavljena i mogućnost za razvoj i unapređenje Koridora XI (Bari - Bar - Beograd - Bukurešt), gdje je ocijenjeno da bi se njegovim razvojem skratilo vrijeme putovanja tereta od Italije do Rumunije za 50 odsto.
Prezentaciji su, pored našeg ministra saobraćaja pomorstva i telekomunikacije i ministra za infrastrukturu Srbije Milutina Mrkonjića, prisustvovali i generalni direktor italijanskih željeznica Mauro Moreti, direktori željeznica Srbije, Crne Gore, Luke Bar, kao i zainteresovani predstavnici brojnih italijanskih institucija koje podržavaju ozvaničenje i razvoj Koridora XI.