Nove međukontinentalne zrakoplovne linije iz Hrvatske dodatno će povećati promet na zagrebačkom Plesu. Tijekom ljetne sezone u Zagreb će iz Tel Aviva dva puta tjedno letjeti izraelski nacionalni prijevoznik El Al. Izraelska kompanija zamijenit će na toj liniji letove svoje čarterske kompanije-kćeri Sun d'Or koja je dosad s aerodroma Ben Gurion letjela za Pleso. Razlog zamjene je taj što je Sun d'Oru ovoga mjeseca istekla dozvola za rad, pa ga El Al zamjenjuje na svim linijama. El Alovi letovi tako će biti izravna konkurencija postojećim letovima Croatia Airlinesa koji za izraelsku prijestolnicu leti jednom tjedno. No, pojava El Ala domaćeg prijevoznika ne zabrinjava. S obzirom na to da sezonski letovi izraelskih avioprijevoznika u Hrvatsku nisu novost te da je Croatia Airlines istodobno dugi niz godina povezivao Tel Aviv sa Zagrebom i Dubrovnikom, ne očekuju se osobite promjene u broju prevezenih putnika. Ove sezone hrvatski nacionalni avioprijevoznik planira otprilike isti broj povratnih letova na linijama Zagreb - Tel Aviv i Dubrovnik - Tel Aviv kao i prethodnih godina.
Nove međukontinentalne zrakoplovne linije iz Hrvatske dodatno će povećati promet na zagrebačkom Plesu. Prema najavama, tijekom ljetne sezone u Zagreb će iz Tel Aviva dva puta tjedno letjeti izraelski nacionalni prijevoznik El Al.
Izraelska kompanija zamijenit će na toj liniji letove svoje čarterske kompanije-kćeri Sun d'Or koja je dosad s aerodroma Ben Gurion letjela za Pleso. Razlog zamjene je taj što je Sun d'Oru ovoga mjeseca istekla dozvola za rad, pa ga El Al zamjenjuje na svim linijama. El Alovi letovi tako će biti izravna konkurencija postojećim letovima Croatia Airlinesa koji za izraelsku prijestolnicu leti jednom tjedno. No, pojava El Ala domaćeg prijevoznika ne zabrinjava.
»S obzirom na to da sezonski letovi izraelskih avioprijevoznika u Hrvatsku nisu novost te da je Croatia Airlines istodobno dugi niz godina povezivao Tel Aviv sa Zagrebom i Dubrovnikom, ne očekuju se osobite promjene u broju prevezenih putnika. Ove sezone hrvatski nacionalni avioprijevoznik planira otprilike isti broj povratnih letova na linijama Zagreb - Tel Aviv i Dubrovnik - Tel Aviv kao i prethodnih godina«, poručuju iz Croatia Airlinesa. Dodaju da je na tim letovima 2009. i 2010. godine ukupno zabilježeno oko 11.600 putnika u prosjeku. To neće biti jedina veza Hrvatske sa Srednjim istokom. Uskoro se mogu očekivati i letovi za Ujedinjene Arapske Emirate (UAE). Prema navodima portala Balkans.com, Hrvatska i UAE su potpisale memorandum o razumijevanju i inicirale potpisivanje sporazuma o zračnom prometu. Izaslanstva su se složila da će prijavljeni zračni prijevoznici s obje strane imati pravo održavati linijske letove.
Arapska strana prijavila je nacionalne prijevoznike Emirates Airline, Etihad Airways i RAK Airways te dvije niskotarifne kompanije, Air Arabia i FlyDubai. S hrvatske strane letjet će Croatia Airlines te Dubrovnik Airline i Trade Air. Početak letova za arapske destinacije još nije poznat.
No, zato je poznato kada će nakon 20-godišnje pauze prvi izravni avion iz SAD-a sletjeti u zagrebačku zračnu luku. Američke čarterske kompanije Swift Air i Air Plus na svojim web-stranicama navode da će tijekom ljeta održavati letove iz Chicaga za Zagreb te Beograd. Prvi zrakoplov tipa Boeing 767 iz Chicaga bi na Pleso trebao sletjeti 3. lipnja, dok je povratni let zakazan za 5. lipnja. Za SAD će se letjeti jednom tjedno po cijeni od 790 eura za povratnu kartu. Prodaja karata počela je 15. travnja, a predviđeno je da se do Chicaga leti 10 sati. Kasnije se planira i uvođenje linije Phoenix-Zagreb.
Nove linije dodatno će pridonijeti rastu putnika u zagrebačkoj zračnoj luci. Portal Ex-Yu Aviation navodi da je u ožujku kroz Pleso prošlo 160.084 putnika, 11 posto više nego u istom lanjskom mjesecu. Istovjetni porast bilježi se i za broj putnika u prvom tromjesečju kada je Pleso prihvatio 424.222 putnika. Rast, iako mnogo skromniji, u ožujku bilježe i splitski (plus 1,2 posto) te zadarski aerodrom (plus 1,6 posto). Pulska zračna luka bilježi pad broja putnika od 8,4 posto, a dubrovačka od 3,4 posto. Zračna luka Rijeka u ožujku je potpuno zamrla. Njome se koristilo svega 45 putnika, 97 posto manje nego u ožujku prošle godine.