Razvijati elitni turizam

Bez autora
Jan 23 2011

Crna Gora bi u narednom periodu trebalo kontinuirano i planski da radi na razvoju kapaciteta koji bi zadovoljili elitni turizam. Dužina crnogorske obale značajno je manja u odnosu na konkurente, a samim tim raspolaže manjim smještajnim kapacitetima, pa je potrebno kontinuirano i planski raditi na stvaranju kapaciteta koji bi zadovoljili elitni turizam, sa pet zvjezdica i više. Trebalo bi pronaći rješenja za modernizaciju već izgrađenih objekata, kako bi se oni podigli na viši nivo. Posebnu pažnju treba posvetiti neiskorišćenim potencijalim, a potrebno je voditi računa da objekti koji će se tek graditi zadovoljavaju sve sadržaje elitnog turizma, uz istovremenu izgradnju infrastrukture. Preduslov za realizaciju te preporuke su adekvatni prostorni planovi, kao i sankcionisanje nelegalne gradnje.

Razvijati elitni turizamCrna Gora bi u narednom periodu trebalo kontinuirano i planski da radi na razvoju kapaciteta koji bi zadovoljili elitni turizam, smatraju u Centralnoj banci.

"Dužina crnogorske obale značajno je manja u odnosu na konkurente, a samim tim raspolaže manjim smještajnim kapacitetima, pa je potrebno kontinuirano i planski raditi na stvaranju kapaciteta koji bi zadovoljili elitni turizam, sa pet zvjezdica i više", navodi se u preporukama CBCG-a Vladi za ekonomsku politiku za ovu godinu.

U banci smatraju da bi trebalo pronaći rješenja za modernizaciju već izgrađenih objekata, kako bi se oni podigli na viši nivo.

"Posebnu pažnju treba posvetiti neiskorišćenim potencijalim, a potrebno je voditi računa da objekti koji će se tek graditi zadovoljavaju sve sadržaje elitnog turizma, uz istovremenu izgradnju infrastrukture", naveli su iz CBCG.

Preduslov za realizaciju te preporuke su, kako se dodaje, adekvatni prostorni planovi, kao i sankcionisanje nelegalne gradnje. Oni su dodali da za razvoj elitnog turizma nedostaju rekreativna i druga prateća infrastruktura koja prati taj vid turističke ponude. "Gradnju budućih hotela potrebno je usmjeriti ka visoko-platežnim turistima, uz istovremeno posjedovanje visokokvalitetne i raznolike ponude i sadržajima za cjelogodišnji rad. Geografski karakter i veličina Crne Gore nameću razvoj elitnog turizma koji se ne može razviti u kratkom periodu", preciziraju iz CBCG.

Prema njihovim riječima, potrebno je stvoriti mjere kojima će se poboljšati kvalitet usluga, stvoriti menadžment turističkih preduzeća i obaviti prilagođavanje nivoa cijena.

CBCG je kao glavne barijere koje su stalno prisutne navela nedovoljan broj parking mjesta, velike saobraćajne gužve, problem čistoće i odlaganja otpada, kao i pretrpanost plaža i prekratku sezonu.

Osim tih, u CBCG-u smatraju da postoji problem i u nedovoljno razvijenoj ponudi za ciljne grupe turista, posebno u periodu između zimske i ljetnje turističke sezone, kao i niskoj konkurentnosti u cijeni i kvalitetu. "Problem je i neadekvatna putna infrastruktura, kao i nelegalna gradnja i betoniranje priobalja, što treba strogo zabraniti", poručili su iz banke.

U cilju prevazilaženja tih teškoća, CBCG predlaže da se pronađe balans između valorizacije masovnog i elitnog turizma, uz preporuku da se udio masovnog podigne na viši nivo. "Promociju turizma trebalo bi intenzivirati, a akcenat, osim prirodnih ljepota staviti i na umjetnost, kulturu i istoriju, kao i druge vidove turizma osim ljetnjeg", objasnili su iz banke.

Oni smatraju da je neophodno revitalizovati ruralna područja, jer ona predstavljaju prirodni kapital i neiskorišćen potencijal, kao i raditi na većem povezivanju turizma i poljoprivrede.

Crna Gora, kako se navodi, treba da se posveti promociji prepoznatljivog imidža Vajld bjuti /Wild Beauty/, promociji nacionalne kuhinje i autohtone ponude hrane, kao i razvoju turističkog proizvoda eko-sela i planinskog turizma.

Iz banke su podsjetili da je turizam djelatnost koja zauzima sve značajnije mjesto u ukupnoj ekonomiji Crne Gore, a njegovo učešće u formiranju bruto domaćeg proizvoda (BDP) u periodu od 2000. do 2006. godine bilo je između 2,3 i tri odsto.

U preporukama se zaključuje da su pozitivnim trendovima u turističkoj privredi Crne Gore u proteklom periodu doprinijela ulaganja stranog kapitala u infrastrukture na obali, intenzivna promotivna kampanja na stranim tržištima, kao i ulazak svjetskih brendova na domaće tržište.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik