Srbija na Sajmu turizma u Japanu

Bez autora
Oct 05 2011

Šest i po meseci od katastrofalnog zemljotresa i cunamija koji su razorili severoistok zemlje, Japan prolazi kroz najteže trenutke u svojoj istoriji od Drugog svetskog rata na ovamo. Posebno veliki udarac pretrpeo je turistički sektor zbog straha stranaca od radijacije i novih tektonskih udara, kao i zbog uzdržanosti japanskog stanovništva koje nije raspoloženo da troši novac u uslovima velike krize. Statistika pokazuje da se broj stranih putnika koji dolaze u Japan u proteklih šest meseci smanjio za oko 30 odsto, te da je broj japanskih turista koji su se zaputili u inostranstvo manji za 35 odsto. Od Sajma turizma u Tokiju, međutim, očekuje se da odigra veliku ulogu u preokretanju tih negativnih trendova. Ove godine Srbija se predstavila probirljivoj japanskoj publici vizuelno atraktivnim štandom oslikanim motivima iz dela naših naivnih slikara iz Kovačice i Jagodine. Štand je postavljen zahvaljujući naporima Turističke organizacije Srbije i ambasade naše zemlje u Tokiju, a u njegov rad se uključila i turistička agencija "Panoramik Grup" sa sedištem u Sloveniji, koja za potrebe japanskih mušterija organizuje ture koje obuhvataju tri do pet država bivše SFRJ, uključujući i Srbiju.

Srbija na Sajmu turizma u JapanuU Tokiju se održava veliki međunarodni sajam turizma na kojem izlažu turističke organizacije i ambasade iz čak 144 zemlje i regiona. Ovu, najveću smotru turizma u Aziji, svake godine poseti oko 100.000 ljudi. Na sajmu peti put zaredom učestvuje i Srbija.

Šest i po meseci od katastrofalnog zemljotresa i cunamija koji su razorili severoistok zemlje, Japan prolazi kroz najteže trenutke u svojoj istoriji od Drugog svetskog rata na ovamo.

Posebno veliki udarac pretrpeo je turistički sektor zbog straha stranaca od radijacije i novih tektonskih udara, kao i zbog uzdržanosti japanskog stanovništva koje nije raspoloženo da troši novac u uslovima velike krize.

Statistika pokazuje da se broj stranih putnika koji dolaze u Japan u proteklih šest meseci smanjio za oko 30 odsto, te da je broj japanskih turista koji su se zaputili u inostranstvo manji za 35 odsto.

Od Sajma turizma u Tokiju, međutim, očekuje se da odigra veliku ulogu u preokretanju tih negativnih trendova.

Ove godine Srbija se predstavila probirljivoj japanskoj publici vizuelno atraktivnim štandom oslikanim motivima iz dela naših naivnih slikara iz Kovačice i Jagodine.

Štand je postavljen zahvaljujući naporima Turističke organizacije Srbije i ambasade naše zemlje u Tokiju, a u njegov rad se uključila i turistička agencija "Panoramik Grup" sa sedištem u Sloveniji, koja za potrebe japanskih mušterija organizuje ture koje obuhvataju tri do pet država bivše SFRJ, uključujući i Srbiju.

U sklopu nastupa Srbije, na sajmu održana je i jednočasovna promocija turističkih potencijala zemlje, uz učešće ambasadorke Bojane Adamović Dragović i počasnog konzula Srbije u Japanu Naohida Uejame.

Srbija se velikom i važnom japanskom turističkom tržištu predstavila ponudom koja obuhvata razgledanje i provod u prestonici, posetu Zapadnoj Srbiji, koja uključuje Sirogojno i Šargansku osmicu, srednjovekovne manastire i muzičke festivale kao što su Guča i Egzit.

U normalnim okolnostima u inostranstvo svake godine putuje između 12 i 14 miliona Japanaca, a Srbija, koju godišnje poseti samo oko 3.000 japanskih građana, ove godine se odlučnije uključila u borbu za deo tog atraktivnog ekonomskog kolača.

Nastupila je sa prostranijim i bolje osmišljenim štandom nego prethodnih godina, tako iskoristivši priliku koja se ukazala otkazivanjem ili smanjivanjem obima nastupa više evropskih i azijskih zemalja.

Naime, mada je ove godine na Sajmu u Tokiju broj štandova najveći do sada, razlog za taj porast nalazi se pre svega u ideji organizatora da radi revitalizacije domaćeg turizma na sajmu, na kojem tradicionalno izlažu strane zemlje, omogući nastup neobično velikom broju japanskih regiona i kompanija.

Takođe, u sklopu napora da se privuče veći broj japanskih turista od ovog meseca puštena je u rad japanska verzija sajta Turističke organizacije Srbije, koji sadrži čak 120 stranica teksta.

Prema rečima Predraga Rolovića, predstavnika TOS-a na Sajmu u Tokiju, prošle godine je zabeležen porast broja japanskih turista u Srbiji za šest odsto, a ulaganja u prezentaciju potencijala naše zemlje u Japanu je vrlo isplativo, budući da svi troškovi nastupa u Tokiju budu pokriveni sa samo 90 noćenja koje Japanci ostvare u Srbiji.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik