Hotelske zvezdice su jedna od stvari koju turisti prvo gledaju kada biraju hotel u kome će odsesti. U daljem tekstu ćete saznati šta označavaju zvezdice i šta predstavlja razlika u broju zvezdica koju hotel poseduje.
Pripremate se za godišnji odmor, listate ponudu hotela, a jedna od stvari na koju najviše obraćate pažnju jesu hotelske zvezdice. Svi znamo da su hotelske zvezdice način da se odredi kvalitet ili bolje reći stepen luksuza. Isto tako verujemo da je mnoge od vas oduvek zanimalo kako određeni hotel pored svog imena dobije tačno taj broj zvezdica. Rangiranje hotela kreće se od jedne zvezdice, za one sa najmanjim stepenom luksuza, pa do pet, gde možete očekivati najbolji kvalitet. Sve su aktuelniji i posebno luksuzni hoteli sa šest ili sedam zvezdica, koji ipak i dalje nisu u tolikom broju. Ono sa čime morate biti upoznati jeste da primera radi, hoteli u Crnoj Gori na samoj obali mora imaju drugačiji način određivanja luksuznosti od nekih na drugom kraju sveta, što zavisi od ministarstva zemlje u kojoj se hotel nalazi. Međunarodni normativ o osnovnom načinu ocenjivanja ne dozvoljava preterana odstupanja.
Hoteli sa jednom zvezdicom (tourist hoteli)
- Tokom prelistavanja ponude, primetićete da su hoteli sa jednom zvezdicom smešteni u predgrađu, uglavnom 2-3 do km od samog centra grada. Takođe, od hotela sa ovim rangom ne možete očekivati nikakav stepen luksuza, ali su čiste sobe i druge prostorije ono što je obavezno. Uglavnom su odabir onih koji žele samo prenoćište sa kupatilom i doručkom, najčešće na noć ili dve, kao kratkoročno rešenje. Oni obavezno moraju da ispune sledeće kriterijume: svakodnevno čišćenje soba, kupatilo sa tuš kabinom i kadom, sto sa stolicom i televizorom, recepcija koja radi najmanje 8 sati svakoga dana, faks mašina i telefon na raspolaganju gostima i obavezan doručak i piće.
Hoteli sa dve zvezdice (standard hoteli)
- Kod hotela sa dve zvezdice se podrazumeva posedovanje svega navednog kao i za tourist hotele, ali sada dolazi do nadgradnje ponude kroz, na prvi pogled sitnice, ali svakako stavke koje mogu biti od koristi gostima. Standard hoteli se takođe u veoma malom broju slučajeva ne nalaze u centru nekog većeg grada, a uglavnom su smešteni nekoliko kilometara od centra. Do najvažnijih znamenitosti će vam biti potrebna malo duža šetnja ili vožnja gradskim autobusem. Evo i šta je obavezno u hotelu sa dve zvezdice: obavezno je da doručak bude serviran kao švedski sto, unutar soba za goste mora postojati svetlo za čitanje i poseban ormar za stvari, kupka za tuširanje i peškiri i gostima da se omogući plaćanje kreditnim karticama na recepciji.
Hoteli sa tri zvezdice (comfort hoteli)
- Hoteli sa 3 zvezdice za razliku od prethodne dve kategorije, jer donose ipak nešto strože kriterijume, te ih možemo posmatrati kao znatno ozbiljnije turističke objekte. Podrazumeva se da ćete u comfort hotelima imati sve kao u prva dva, ali i još kvalitetniju ponudu i određeni stepen luksuza. Takođe, očekujte da će lokacija hotela sa 3 zvezdice biti na prometnijoj tački u gradu, tako da će vaš transport do drugih lokacija biti lakši. Komfort hotel obavezno mora da ima: recepcija dostupna za goste minimum 14h svaki dan, mogući telefonski razgovori na recepciji 24h svaki dan, osoblje je u obavezi da govori minimum jedan strani jezik, prostorija za ostavljanje prtljaga gostiju, lobi kod recepcije sa 3 kauča za sedenje kao relax kutak, sobe moraju imati minibar, telefon i pristup internetu i fen za kosu u kupatilu. Često se dešava da hoteli sa 3 zvezdice u svom sastavu imaju i parking, restoran, fitnes centar i bazen.
Hoteli sa četiri zvezdice (first class hoteli)
- U hotelima sa četiri zvezdice se dodatno pomeraju granice i rezervacijom soba u ovakvim objektima možete očekivati znatno veći luksuz. Veći stepen opremljenosti, čistoće, ponude i kvaliteta usluge primetni su nakon kratkog boravka u hotelu. Lokacija hotela je najčešće u centru grada, blizu važnih lokaliteta ili makar na veoma prometnim mestima, sa kojih se veoma lako stiže do drugih važnih lokacija. Ono što je neophodno da imaju ovi hoteli je: na recepciji mora biti nekoga od zaposlenih makar 18h svaki dan, mogućnost posluženja pića u lobiju hotela, dostupan “room service” i uvek popunjen mini bar, od nameštaja u sobi: fotelja, kauč, stočić, krevet, sto, stolica, ormar, kupatilo je bogatije za kapu za tuširanje, kozmetičko ogledalo, kozmetičke proizvode, bade mantil, papuče, "A la carte" restoran u sklopu hotela dostupan je 7 dana nedeljno i parking, bazen i fitnes centar.
Hoteli sa pet zvezdica (luxyri hoteli)
- Prilikom ulaska u luxury hotel već na samom ulazu možete osetiti odisaj luksuza. Za početak, tu je prostran lobi sa barom. U svakoj sobi će vas dočekati poklon u vidu cveća, sef za odlaganje vrednih stvari, brzi internet. Evo i koje su još pogodnosti luksuznih hotela sa pet zvezdica: mogućnost peglanja garderobe, koja će vam biti dostupna nakon sat vremena, 24 sata dostupna recepcija, osoba zadužena za parkiranje vozila, vratar, kao i zaposleni koji nose prtljag do sobe, vrhunska usluga, fenomenalno opremljene sobe, čistoća na najvišem nivou, centar grada u blizini svih važnih znamenitosti, restoran sa vrhunskom kuhinjom, fitnes, parking, bazen, vrlo često i spa centar.