Stranci nam oteli avio tržište

Bez autora
Feb 20 2012

Reciprocitet u izdavanju dozvola za letenje stranim avio-kompanijama i otvaranje direktnih interkontinentalnih letova za SAD, Kanadu, Australiju i Kinu, spas su za nacionalnu avio-kompaniju. Sa Balkana ka dalekim destinacijama nema direktnih linija, što i te kako koriste strane avio-kompanije, članice velikih alijansi, koje putnike iz regiona prevoze preko svojih tranzitnih aerodroma. Međutim, deo stručne javnosti otvaranje interkontinentalnih letova ne vidi kao spas za „Jat“, već kao nerealne želje pilota. Samo zakup jednog širokotrupnog aviona mesečno košta oko 400.000 evra, a da bi se obavljao interkontinentalni saobraćaj prema destinacijama ka kojima je leteo nekadašnji „Jugoslovenski aerotransport“ potrebno je bar pet takvih letilica. Primera radi, podeljena su mišljenja i oko isplativosti linija ka Americi. Dok jedni tvrde da je to minimum 100.000 putnika godišnje i da će kompanija koja kontroliše interkontinentalni saobraćaj na Balkanu imati garantovanu dobit, drugi pak kažu da je linija ka SAD isplativa samo tokom letnje sezone, a da je na nivou cele godine to veliki gubitak.

Stranci nam oteli avio tržišteReciprocitet u izdavanju dozvola za letenje stranim avio-kompanijama i otvaranje direktnih interkontinentalnih letova za SAD, Kanadu, Australiju i Kinu, spas su za nacionalnu avio-kompaniju, smatraju u Samostalnom sindikatu saobraćajnih pilota Srbije.

Sa Balkana ka dalekim destinacijama nema direktnih linija, što i te kako koriste strane avio-kompanije, članice velikih alijansi, koje putnike iz regiona prevoze preko svojih tranzitnih aerodroma. Međutim, deo stručne javnosti otvaranje interkontinentalnih letova ne vidi kao spas za „Jat“, već kao nerealne želje pilota.

Samo zakup jednog širokotrupnog aviona mesečno košta oko 400.000 evra, a da bi se obavljao interkontinentalni saobraćaj prema destinacijama ka kojima je leteo nekadašnji „Jugoslovenski aerotransport“ potrebno je bar pet takvih letilica. Primera radi, podeljena su mišljenja i oko isplativosti linija ka Americi. Dok jedni tvrde da je to minimum 100.000 putnika godišnje i da će kompanija koja kontroliše interkontinentalni saobraćaj na Balkanu imati garantovanu dobit, drugi pak kažu da je linija ka SAD isplativa samo tokom letnje sezone, a da je na nivou cele godine to veliki gubitak.

U svakom slučaju, bio spreman ili ne, „Jat“ trenutno, bar kada je reč o dozvolama za letenje, može da saobraća ka Kini, Australiji i Kanadi.

U ovom trenutku „Jat“ prevozi samo 36 odsto putnika sa „Nikole Tesle“, što je primer koji nema nijedna nacionalna kompanija u Evropi. Od ukupnog obrta novca u prodaji avio-karata sa tržišta Srbije „Jatu“ pripada samo 20 odsto.

- Promovišu se loukost kompanije i jeftiniji avio- prevoz, dok se u stvarnosti omogućava velikim alijansama da preuzmu putnike sa beogradskog aerodroma i da ih preko tranzitnih aerodroma prevezu do udaljenih destinacija - kažu piloti.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik