U prvih osam meseci od turizma se u kasu slilo skoro dve milijarde evra. Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović rekla je za RTS da je na rast deviznog priliva uticao kontinuirani rast dolaska i noćenja stranih turista, koji prepoznaju Srbiju kao atraktivnu destinaciju.
Iako je prethodna godina bila rekordna za sektor turizma, sudeći prema podacima - ova bi mogla da bude i bolja. I to po deviznom prilivu: U prvih osam meseci od turizma u kasu se slilo 1,9 milijardi evra, 13 odsto više nego u istom periodu prethodne.
Do kraja godine dele nas dva meseca, pa se polako svode računi, i u sektoru turizma.
Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović rekla je za RTS da je na rast deviznog priliva ove godine uticao kontinuirani rast dolaska i noćenja stranih turista, koji prepoznaju Srbiju kao atraktivnu destinaciju.
"Čak za 14 posto je bilo više inostranih turusta, nego u istom periodu prošle godine, skoro dva miliona inostranih turista je posetilo Srbiju ove godine“, rekla je Labovićeva.
Najviše je ove godine bilo stranaca u Srbiji – više od 52 odsto.
Koliko se turisti zadržavaju i koliko troše
Inostrani turisti se u Srbiji zadržavaju između dva-tri dana u proseku, što je više od prethodnog proseka i to je uticalo na visinu deviznih priliva.
Turisti dnevno troše između 80 i 100 evra, kada se govori o kongresnom turzimu potrošnja je i do 350 evra.
Kako turiste zadržati duže
Labovićeva kaže daje važna ponuda, turisti traže doživljaj, da njihovo vreme bude popunjeno. Ono što je izuzetan kvalitet naše destinacije je raznovrsnost onoga što imamo da pokažemo gostima, od kulturno-istorijskog nasleđa, prirode, neobičnih mesta i drugačijih ljudi koje nemaju prilike da sretnu na drugim mestima.
Verujemo da će u narednom periodu ostajati još duže, jer se i sve češće odlučuju da putuju van Beograda, kroz čitavu Srbiju, navela je Labovićeva.
Noćenje u hotelu ili u stanu
"Uzimajući u obzir ukupan broj hotela i smeštajnih jedinica, gledajući na ukupan broj noćenja, mi smo prošle godine imali više od 12,5 miliona noćenja", rekla je Labovićeva.
Napominje da je ove godine ostvareno više od devet miliona noćenja – više spavaju u privatnom smeštaju nego u hotelima.
"Naši hoteli beleže visoku popunjenost, tako da u narednom periodu očekujemo još novih hotela sa dolazećim Ekspom – kada će brojevi još više da rastu. Svakako da će dodatni smeštajni kapaciteti biti neophodni“, podvukla je Labovićeva.
Smeštaj preko onlajn platformi
Oko 80 odsto stranih turista se odluči za Srbiju zahvaljujući informisanju preko onlajn platformi.
Labovićeva kaže da se 80 odsto turista kroz različite vidove onlajn komunikacije odluči za Srbiju kao destinaciju, među kojima su onlajn platform.
Prema njenim rečima, sve je više individulanih turista koji sami bukiraju i prevoz i smeštaj i ostale usluge na destinaciji.
Onlajn vidovi komunikacije su bitne i veliki procenat turista se odlučuje na ovaj način da putuje, dodaje direktorka TOS-a.
"Ukoliko su smeštajni kapaciteti neregistrovani, na različitim onlajn platformama, naša procena je da u odnosu na devizni priliv koji imamo još minimum 30 odsto na ove brojke bismo mogli da dodamo kada bismo uspeli da smanjimo sivu ekonomiju“, zaključila je Labovićeva.