Aviokompanija "Turkiš erlajnz" zainteresovana je za strateško partnerstvo sa srpskim nacionalnim avioprevoznikom "Jat ervejzom". "Turkš erlajnz" je imao sastanke sa menadžmentom "Jata" u toku cele prošle godine, na kojima su oni potvrdili svoju zainteresovanost da budu potencijalni strateški partner u novoj kompaniji. "Turkiš erlajnz" je zainteresovan za razvoj svog tržišta i u tom smislu oni razgovaraju paralelno sa svim zemljama bivše Jugoslavije. Tako da oni u ovom trenutku su već u završnoj fazi razgovora sa makedonskim aerodromima, istovremeno rade i sa crnogorskim vazduhoplovstvom i već su većinski vlasnici u bosanskoj aviokompaniji. Strategija turske kompanije je da avioprevoznici iz regiona prevoze putnike ka njihovih većim linijama, što bi "Turkiš erlajnzu" koristilo za povećavanje popunjenosti prekookeanskih letova.
Nacionalna turska aviokompanija zainteresovana za strateško partnerstvo sa "Jat ervejzom", izjavio državani sekretar Miodrag Miljković. Pregovori mogu da počnu čim Srbija izabere konsultanta.
Aviokompanija "Turkiš erlajnz" zainteresovana je za strateško partnerstvo sa srpskim nacionalnim avioprevoznikom "Jat ervejzom", potvrdio je Tanjugu državni sekretar za vazdušni saobraćaj Miodrag Miljković.
"'Turkš enlajnz' je imao sastanke sa menadžmentom 'Jata' u toku cele prošle godine, na kojima su oni potvrdili svoju zainteresovanost da budu potencijalni strateški partner u novoj kompaniji", rekao je Miljković.
"Mi smo potpuno spremni da pregovaramo već sutra o strateškom partnerstvu. Ali, nažalost to bi bilo nedovoljno ozbiljno, s obzirom da ceo taj postupak mora da se sprovede sa konsultantom, čiji izbor još nismo završili", dodao je Miljković.
"Turkiš erlajnz" je zainteresovan za razvoj svog tržišta i u tom smislu oni razgovaraju paralelno sa svim zemljama bivše Jugoslavije. Tako da oni u ovom trenutku su već u završnoj fazi razgovora sa makedonskim aerodromima, istovremeno rade i sa crnogorskim vazduhoplovstvom i već su većinski vlasnici u bosanskoj aviokompaniji", rekao je on.
Strategija turske kompanije je, prema njegovim rečima, da avioprevoznici iz regiona prevoze putnike ka njihovih većim linijama, što bi "Turkiš erlajnzu" koristilo za povećavanje popunjenosti prekookeanskih letova.
Državni sekretar je naveo da je Vlada donela strategiju po kojoj bi odnos kapitala u novosnovanoj kompaniji "mogla da bude većinska i na jednoj i na drugoj strani, što će biti stvar dogovora".
"S obzirom da nismo imali konkretnih razgovora nemam njihov stav po tom pitanju. Kada se bude krenulo u pregovore imaćemo njihovu polaznu poziciju. U ovom trenutku sve je na nivou zainteresovanosti", naglasio je Miljković.
On je podsetio da je planirano da se osnuje nova aviokompanija koja treba da preuzme ulogu nacionalnog avioprevoznika u strateškom partnerstvu sa nekom uspešnom stranom kompanijom.
Vlada Srbije je na sednici 16. aprila prošle godine usvojila zaključak o osnivanju nove aviokompanije, pošto su Radna grupa za poslovnu konsolidaciju "Jat ervejza" i menadžment te kompanije konstatovali da ona nije u stanju da posluje profitabilno.
Miljković je rekao da će uskoro biti završen izbor konsultanta za traženje strateškog partnera "Jat ervejzu" i da taj proces nije još okončan, jer se jedan od ponuđača žalio na izbor "Dilojta".
Ministarstvo za infrastrukturu je ranije najavilo da će konsultant imati zadatak da izabere strateškog partnera i da je rok za osnivanje novog avioprevoznika Srbije kraj ove godine.
Miljković je dodao da je "Turkiš erlajnz" prema ostvarenom obimu aviosaobraćaja u 2010. bio na trećem mestu u Evropi, kao i da je ta turska kompanija, uz 105 aviona u floti, nedavno naručila još 150 novih najmoderniji aviona, "Erbasova" i "Boinga".
"Oni sigurno predstavljaju budućnost aviosaobraćaja u svetu, a partnerstvo našeg nacionalnog avioprevoznika sa tako velikom aviosilom sigurno da bi predstavljalo za nas dobar poslovni potez", zaključio je državni sekretar za vazdušni saobraćaj Miodrag Miljković.