U prva dva meseca ove godine broj dolazaka turista u Srbiju povećan je za oko 16%, dok je broj noćenja povećan za oko 23% i to ukazuje na pozitivne pomake u turizmu. Januar i februar, na svu sreću, ukazuju da će biti pozitivnih pomaka u oblasti turizma, jer za ova dva meseca dolazak je veći za 16%, a noćenja negde oko 23%. Razlog za povećanje dolazaka, ali i noćenja je rast kupovne moći inostranih turista ali i poboljšanja turističke ponude u Srbiji. Reč je o značajnom povećanju kada se imaju u vidu rezultati ostvareni u prethodnoj godini. Rezultati u prethodnoj godini bili su lošiji u odnosu i na 2009. godinu jer za razliku od stanja u svetskoj turističkoj privredi koja je zabeležila rast od oko 6,7%, što znači oko 935 miliona dolazaka inostranih turista više, kod nas je smanjen dolazak turista za 1%, a kada je reč o broju noćenja zabeležen je pad od čak 5% u odnosu na 2009. godinu.
U prva dva meseca ove godine broj dolazaka turista u Srbiju povećan je za oko 16%, dok je broj noćenja povećan za oko 23% i to ukazuje na pozitivne pomake u turizmu, izjavila je sekretar Udruženja Privredne komore Srbije (PKS) za turizam i ugostiteljstvo Dragana Šabić.
"Januar i februar, na svu sreću, ukazuju da će biti pozitivnih pomaka u oblasti turizma, jer za ova dva meseca dolazak je veći za 16%, a noćenja negde oko 23%", navela je Šabićeva.
Razlog za povećanje dolazaka, ali i noćenja Šabić vidi u rastu kupovne moći inostranih turista ali i poboljšanju turističke ponude u Srbiji.
Prema njenim rečima, reč je o značajnom povećanju kada se imaju u vidu rezultati ostvareni u prethodnoj godini.
"Rezultati u prethodnoj godini bili su lošiji u odnosu i na 2009. godinu jer za razliku od stanja u svetskoj turističkoj privredi koja je zabeležila rast od oko 6,7%, što znači oko 935 miliona dolazaka inostranih turista više, kod nas je smanjen dolazak turista za 1%, a kada je reč o broju noćenja zabeležen je pad od čak 5% u odnosu na 2009. godinu", navela je Šabić.
Pored Beograda koji je i dalje jedan od najinteresantnijih destinacija za inostrane turiste u poslednje vreme i gradovi u Vojvodini postaju sve interesantniji i bitno se povećava broj dolazaka u Novom Sadu, Subotici...
Druga po redu turistička destinacija za prva dva meseca bile su planine s obzirom na skijašku sezonu i na nešto povoljnije cene na Kopaoniku.
Prema njenim rečima, rastu broja turista doprinos daju i sportske manifestacije poput juče održanog 24. Beogradskog maratona.
Država se i ove godine potrudila, naglasila je Šabić, da odvoji određena sredstva za razvoj turizma, ali prema njenom mišljenju to još nije dovoljno.
"Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja, kao i prethodne godine je raspisalo konkurse za dodelu subvencija za unapređenje turističkih potencijala kao i konkursa za unapređenje turističke privrede. Ne znamo još uvek tačno kolika će biti ta sredstva, ali smatramo da je to sve ipak nedovoljno, pogotovo kada je u pitanju razvoj receptivnog turizma", navela je ona.
Šabić smatra da na razvoju receptivnog turizma koji podrazumeva promociju naše turističke ponude u svetu radi povećanja dolaska inostranih turista.
Ona je rekla da su strani turisti i dalje zainteresovani za posetu administrativnim centrima u Srbiji, i uglavnom vikend ture, ali da sve više postaje interesantan i ruralni turizam.
"Ruralni turizam postaje sve interesantniji i za domaće i za strane turiste s obzirom na cene i na tu netaknutu prirodu", objasnila je Šabić.
Da je razvoj ruralnog turizma veoma važan, ukazuje i to, napomenula je ona što u okviru Udruženja za ugostiteljstvo i turizma PKS postoji posebna grupacija za ruralni turizam. "Pokušavamo i mi kao Privredna komora da okupimo privrednike koji se bave time da im pomognemo da se to unapredi i razvije", dodala je ona.
Srbija može da se ponosi i velikim brojem manifestacija, i trenutno ih u našoj zemlji ima oko 2.500 što lokalnog, što regionalnog karaktera a neke već stiču i svetsku reputaciju, kao što su "Guča", "Egzit", "Kosidba na Rajcu", "Beer fest", naglasila je Šabić.