Sveti Stefan: Brend svjetski, sve ostalo crnogorsko

Bez autora
Aug 29 2010

Nekadašnji zaštitni znak turizma bivše Jugoslovije grad-hotel Sveti Stefan vratio se ovoga ljeta na turističku pozornicu. Za novi sjaj starog „Sveca" zaslužan je jedan od vodećih svjetskih hotel­skih brendova „Aman Resort" singapurska kompanija, koja ga je zakupila na 30 godina. Mada još nije u cijelosti završena rekonstrukcija i uređenje po najsavremenijim standardima svjetskog brenda, Sveti Stefan već je uveliko postao meta ne samo turista već i poznatih i bogatih ličnosti sa raznih meridijana. Prve goste primio je u julu, nakon trogodišnje pauze. Čitav koncept uređenja prostora zasnovan je na potpunom uklapanju u okolinu i kontekst u kojem egzistira. Bijele Škure, vrata, kvake i okovi, iako novi, vjerna su replika starinskih. Intimna rasvjeta osvjetljava uzane ulice Svetog Stefana. Uređaji za klimatizaciju su neprimijetni tako da neće narušavati ambijent grada-hotela. Obnovljeni dio spolja izgleda kao i prije pola vijeka.

Sveti Stefan: Brend svjetski, sve ostalo crnogorskoNekadašnji zaštitni znak turizma bivše Jugoslovije grad-hotel Sveti Stefan vratio se ovoga ljeta na turističku pozornicu.

Za novi sjaj starog „Sveca" zaslužan je jedan od vodećih svjetskih hotel­skih brendova „Aman Resort" singapurska kompanija, koja ga je zakupila na 30 godina. Pobjedin reporter proveo je nedavno jedan dan na ovom dragulju crnogorskog i medi­teranskog turizma i upoznao se sa onim što je do sada urađeno.

Mada još nije u cijelosti završena rekonstrukcija i uređenje po najsavremenijim standardima svjetskog brenda, Sveti Stefan već je uveliko postao meta ne samo turista već i poznatih i bogatih ličnosti sa raznih meridijana. Prve goste primio je u julu, nakon trogodišnje pauze.

Čitav koncept uređenja prostora zasnovan je na potpunom uklapanju u okolinu i kontekst u kojem egzistira. Bijele Škure, vrata, kvake i okovi, iako novi, vjerna su replika starinskih. Intimna rasvjeta osvjetljava uzane ulice Svetog Stefana. Uređaji za klimatizaciju su neprimijetni tako da neće narušavati ambijent grada-hotela. Obnovljeni dio spolja izgleda kao i prije pola vijeka.

Mary Lou Thompson, arhitektica pro­stora, odgovorna za uređenje Svetog Stefana, koja je tu stigla iz kompanije Deniston, kazala je da se vodilo računa o svim detaljima tako da su i kade u kupatilima, gdje je to god bilo mogu­će, postavljene pored prozora, kako bi gosti vila mogli uživati u pogledu i šumu mora.

Nakon ovih početnih informacija krećemo u obilazak Svetog Stefana. Naši domaćini uvjeravaju nas da ov­dje goste očekuje nešto stvarno izu­zetno. Da bi to praktično demonstrirali, odmah nam pokazuju najpozna­tiju vilu 118. U njoj su, kako ističu, ovoga ljeta boravili poznati fudbalski asovi Ronaldinho i Dida. Najava je to, kažu, nastavka tradicije koju je ova famozna vila imala kada je pola vijeka ugošćavala ličnosti svjetskog jet-seta. Ispred vile je maleni ba­zen, popločan crnim pločicama da se, kako kažu, nebo tokom sunčanog dana ljepše reflektuje. Unutrašnjost vile dekorisana je u prepoznatljivom minimalističkom stilu. Sačuvani su i pojedini djelovi starog enterijera. Sav namještaj na ostrvu je unikatan i po­sebno je izrađen za potrebe Aman Svetog Stefana.

Cijena smještaja u ovoj vili je 2.000 eura, a u ostalim od 800 do 1.200 eura za noć. Sve vile odišu jedinstve­nim stilom, prostrane su i prozračne sa pažljivo postavljenim komadima namještaja koji ne uzurpiraju prostor i koji omugućavaju maksimalni komfor.

Interesuje nas i šta se to posebno nudi visokoplatežnim gostima u tri vrhunska restorana, koji rade po Amanovim standardima. Za njihov rad odgovoran je naš domaćin Boris Šemsedinović". On je „alfa i omega" za hranu i piće u Amanu Sveti Ste­fan. Ujedno je i menadžer i šef, ali i konobar ili kuvar, kad se za to ukaže potreba. Primjećujem da takvog sve­stranog stručnjaka na Svetom Stefanu nije bilo više od tri decenije. Ne­kada su tu bili Vuko Mitrović za ku­linarstvo, ili Kastro za ugostiteljstvo, mada je sve bilo pod kontrolom di­rektora, koji je bio glavni i odgovorni za sve, pa i za razgovore sa novinari­ma.

- Počeo sam prije tri mjeseca u Amanu i do sada otvorio tri restora­na »Pod maslinom", „Beach kafe" na Miločerskoj plaži i „Kraljičinu stoli­cu". Meniji su odabrani - dobra se­lekcija vina i samo proizvodi iz Crne Gore koji imaju provjereni i dokaza­ni kvalitet. Bukvalno sve u jelovniku je prevashodno sa prostora Crne Go­re. Ovdje je brend svjetski, a sve ostalo domaće. Kad sam došao u maju, pošao sam na kotorsku pijacu, jer su mi kazali da tamo ima dobrih sireva i pršute.

Pored toga, tamo sam našao konjske kobasice i još mnogo domaćih specijaliteta. Možda je i Va­ma, kao i mnogima ovdje, čudno za ove kobasice, ali i one su domaći proizvod. I to izvanredan, ali naža­lost ovdje se za njih malo zna. Neću da reklamiram proizvođača, ali to je porodica kod koje uzimamo sireve i te kobasice. Saznao sam da se od istog proizvođača tim proizvodima snabdijeva i ruski premijer Putin -kazao je Boris.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik