Talgo voz jurio bh. prugama

Bez autora
Jun 09 2010

Kompozicija "Željeznica FBiH" od devet vagona, španskog proizvođača "Talgo", probnom vožnjom na relaciji od Sarajeva do Doboja prvi put je saobraćala bh. prugama, a u toku postupka dobijanja dozvole za upotrebu u BiH i zemljama okruženja. Put od Sarajeva do Doboja trajao je tri sata, a najviša brzina koju je ovaj savremeni voz dostigao iznosila je 70 kilometara na čas. Ovaj voz može da vozi do 220 kilometara na sat, u BiH se vozi brzinama koje dozvoljava naša infrastruktura, 70 kilometara na sat. Taj voz može da vozi po ovoj infrastrukturi, međutim, inače konfiguracija terena u BiH ne bi dozvoljavala neke veće brzine, jer ima dosta brdske pruge. Činjenica je da 'Talgo' proizvodi vozove koji idu i preko 300 kilometara na sat, ali su za te supervozove potrebne posebne pruge. Krajem ove ili početkom sljedeće godine putnici koji koriste usluge "Željeznica FBiH" moći će se voziti u dvije od devet kompozicija talgo vozova, koliko su ŽFBiH kupile, od toga pet dnevnih i četiri noćne. Na prugama Španije, Francuske, Njemačke, Kazahstana, te Švajcarske i Italije mogu se vidjeti ovakvi vozovi, a osim što imaju veoma laganu konstrukciju, pružaju ugodnija putovanja.

Talgo voz jurio bh. prugamaKompozicija "Željeznica FBiH" od devet vagona, španskog proizvođača "Talgo", probnom vožnjom na relaciji od Sarajeva do Doboja prvi put je saobraćala bh. prugama, a u toku postupka dobijanja dozvole za upotrebu u BiH i zemljama okruženja.

Put od Sarajeva do Doboja trajao je tri sata, a najviša brzina koju je ovaj savremeni voz dostigao iznosila je 70 kilometara na čas.

"Ovaj voz može da vozi do 220 kilometara na sat, u BiH se vozi brzinama koje dozvoljava naša infrastruktura, 70 kilometara na sat. Taj voz može da vozi po ovoj infrastrukturi, međutim, inače konfiguracija terena u BiH ne bi dozvoljavala neke veće brzine, jer ima dosta brdske pruge. Činjenica je da 'Talgo' proizvodi vozove koji idu i preko 300 kilometara na sat, ali su za te supervozove potrebne posebne pruge", izjavio je Adnan Đugum, mašinski inženjer u preduzeću "Talgo BiH".

Krajem ove ili početkom sljedeće godine putnici koji koriste usluge "Željeznica FBiH" moći će se voziti u dvije od devet kompozicija talgo vozova, koliko su ŽFBiH kupile, od toga pet dnevnih i četiri noćne.

Na prugama Španije, Francuske, Njemačke, Kazahstana, te Švajcarske i Italije mogu se vidjeti ovakvi vozovi, kažu u "Talgu", a osim što imaju veoma laganu konstrukciju, pružaju ugodnija putovanja.

"Svaki vagon ima četiri LCD kanala, priključak za slušalice, gdje se može birati šta će se slušati, ako film koji je pušten ima sinhronizaciju na druge jezike, možete birate jezik, ima bar-vagon, šest kola drugog i dvoja kola prvog razreda, a svaki vagon ima klimu", kazao je Đugum.

Goran Koričić, pomoćnik generalnog direktora za razvoj i investicije "Željeznica RS", rekao je da je u toku postupak nabavke četiri dnevne garniture talgo vozova, vrijedne 32 miliona KM.

Polovinom sljedeće godine ŽRS-u će biti isporučena prva od četiri garniture, a biće korištena za međunarodni saobraćaj.

"To su brzi vozovi za brže pruge, ŽRS su u toku remonta pruga i nadam se da ćemo i mi vremenom postići neke rezultate, ne u dogledno vrijeme tih brzina za koje su predviđeni ovi vozovi, ali za brzine od 140 do 160 kilometara na čas sigurno ćemo obezbijediti uslove", rekao je Koričić.

Postupak ispitivanje garnitura talgo vozova i izdavanja upotrebne dozvole za naše pruge obavljaju stručnjaci iz Instituta "Kirilo Savić" iz Beograda.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik