Niška telekomanda obeležila je 11. novembra 2010. godine tri decenije rada. Centar za daljinsku organizaciju i kontrolu železničkog saobraćaja izgrađen je kao drugi u sistemu tadašnjih Jugoslovenskih železnica, odmah posle Makiša. U prvo vreme upravljalo se železničkim saobraćajem od Lapova do Niša, a neposredno potom i do Preševa. Iza radnika TK centra u Nišu je 11.000 radnih dana, a na ovom delu pruge ostavaruje se trećina od ukupnog broja prevezenih neto-tonskih kilometara. Očekivanja su da se u narednih nekoliko godina u ovom sistemu nađe i deo pruge Niš-Dimitrovgrad, sada jedina neelektrificirana deonica Koridora 10. Iz ovog telekomandnog centra rukovodi se saobraćajem vozova na dve vrlo bitne deonice Koridora deset, ali intencija je da već postojeći pano ispred TK dispečera, sa ucrtanom prugom Niš-Dimitrovgrad što pre zasvetli.
Niška telekomanda obeležila je 11. novembra 2010. godine tri decenije rada.
Centar za daljinsku organizaciju i kontrolu železničkog saobraćaja izgrađen je kao drugi u sistemu tadašnjih Jugoslovenskih železnica, odmah posle Makiša. U prvo vreme upravljalo se železničkim saobraćajem od Lapova do Niša, a neposredno potom i do Preševa.
Iza radnika TK centra u Nišu je 11.000 radnih dana, a na ovom delu pruge ostavaruje se trećina od ukupnog broja prevezenih neto-tonskih kilometara. Očekivanja su da se u narednih nekoliko godina u ovom sistemu nađe i deo pruge Niš-Dimitrovgrad, sada jedina neelektrificirana deonica Koridora 10.
Iz ovog telekomandnog centra rukovodi se saobraćajem vozova na dve vrlo bitne deonice Koridora deset, ali intencija je da već postojeći pano ispred TK dispečera, sa ucrtanom prugom Niš-Dimitrovgrad što pre zasvetli.
Prva faza revitalizacije i modernizacije pruga na Koridoru 10, što podrazumeva dvokolosečne pruge severno do Niša, sa brzinama od 160 kilometara na čas i potpunu revitalizaciju jednokolosečne pruge od Niša do Preševa i od Niša do Dimitrovgrada, trebalo bi da bude završena u narednom periodu. Veliki projekat modernizacije Srbije, “Projekat 2020” podrazumeva ne tako dugo vreme u kome treba da se obave veliki poslovi na infrastrukturi, čiji je deo i železnica. Najznačajniji poduhvat u ovom trenutku je potpuna revitalizacija, a potom i elektrifikacija pruge Niš-Dimitrovgrad.
Sledeće nedelje srpski zvaničnici predvođeni predsednikom Vlade idu u Češku kako bi dogovorili kredit od 120 miliona evra za ovaj posao. To svakako može da bude i prilika za upošljavanje i građevinske operative Niša i ovog dela Srbije.
U narednoj godini JP “Železnice Srbije” čeka i unutrašnja reorganizacija. Usvajanjem novog osnivačkog akta, koji je u pripremi, srpske železnice će poslovati kao holding kompanija sa tri preduzeća. Uz obnovu infrastrukture i voznih sredstava i ovo treba da bude doprinos boljoj železnici i efikasnijem železničkom saobraćaju u Srbiji.
Radove na elektrigikaciji pruge Niš-Dimitrovgrad izvoditi naša (49 posto) i češka operativa (51 posto) i najpre će se raditi deonica od granice do Staničenja, deonica za koju je završena kompletna projektna dokumentacija.