U Croatia Airlinesu lete prazni

Bez autora
Nov 30 2010

Utjecaj globalne krize zrakoplovne industrije odrazio se i na hrvatsku zrakoplovnu tvrtku. Prema podacima Europskog udruženja avioprijevoznika (AEA) Croatia Airlines našao se na predzadnjem mjestu popunjenosti zrakoplova na svojim letovima. U prvih osam mjeseci ove godine imala je prosječnu popunjenost kabine 60,9 posto, a lošiji od njih samo je srpski Jat Airways. Hrvatsko je tržište maleno i visoko sezonalno, što je uz pad životnog standarda hrvatskih građana izravno utjecalo na slabiju potražnju za putovanja zrakoplovom, osobito u domaćem redovitom prometu. Slaboj popunjenosti putničke kabine dodatno su “pogodovali“ i poremećaji u europskom zračnom prometu koje je u travnju ove godine uzrokovala vulkanska prašina. U osam dana, koliko je trajala djelomična ili potpuna obustava letenja, Croatia Airlines otkazao je čak 285 letova na kojima je trebalo putovati 18,5 tisuća putnika. I štrajk kabinskog osoblja zrakoplova Croatia Airlinesa u jeku turističke sezone, kad kompanija tradicionalno bilježi najveću potražnju za letenjem, dodatno je smanjio broj prevezenih putnika.

U Croatia Airlinesu lete prazniUtjecaj globalne krize zrakoplovne industrije odrazio se i na hrvatsku zrakoplovnu tvrtku.

Prema podacima Europskog udruženja avioprijevoznika (AEA) Croatia Airlines našao se na predzadnjem mjestu popunjenosti zrakoplova na svojim letovima. U prvih osam mjeseci ove godine imala je prosječnu popunjenost kabine 60,9 posto, a lošiji od njih samo je srpski Jat Airways.

- Hrvatsko je tržište maleno i visoko sezonalno, što je uz pad životnog standarda hrvatskih građana izravno utjecalo na slabiju potražnju za putovanja zrakoplovom, osobito u domaćem redovitom prometu - rekli su nam u Croatia Airlinesu.

Slaboj popunjenosti putničke kabine dodatno su “pogodovali“ i poremećaji u europskom zračnom prometu koje je u travnju ove godine uzrokovala vulkanska prašina.

U osam dana, koliko je trajala djelomična ili potpuna obustava letenja, Croatia Airlines otkazao je čak 285 letova na kojima je trebalo putovati 18,5 tisuća putnika. I štrajk kabinskog osoblja zrakoplova Croatia Airlinesa u jeku turističke sezone, kad kompanija tradicionalno bilježi najveću potražnju za letenjem, dodatno je smanjio broj prevezenih putnika.

No, kao najveći problem u hrvatskoj zrakoplovnoj kompaniji navode liberalizaciju zračnog prometa. Na hrvatskom tržištu Croatia Airlinesu ove godine konkurira 85 avioprijevoznika u redovitom i čarter prometu. Pritom je niskobudžetnim aviokompanijama omogućeno da lete u Zračnu luku Zagreb kao čvorišnu zračnu luku, koja je matična luka Croatia Airlinesa i to po mnogo povoljnijim uvjetima u odnosu na hrvatskog nacionalnog prijevoznika.

Kako bi povećali popunjenost putničke kabine, a u isto vrijeme smanjili nepotrebne troškove, Croatia Airlines krenuo je u smanjivanje kapaciteta, odnosno tjednih frekvencija na linijama na kojima se bilježi pad potražnje, te planiranje uvođenja određenog tipa zrakoplova na letove ovisno o broju putnika.

Također nude i posebne ponude za putnike i promotivne akcije pa je tako povratne zrakoplovne karte iz hrvatskih zračnih luka za europska odredišta bilo moguće naći po cijeni od 99 do 164 eura, što su gotovo iste cijene kao i one koje nude niskobudžetne zrakoplovne kompanije.

U Croatia Airlinesu ističu kako su te mjere već urodile plodom. Prema preliminarnim podacima, u ovome mjesecu bilježe pet posto više prevezenih putnika nego u studenom prošle godine.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik