U Dubrovniku četiri posto više kruzerskih putnika

Bez autora
Nov 13 2011

Sveučilište u Dubrovniku za tamošnju je lučku upravu izradilo studiju upravljanja kruzerskim turizmom, koju su gradski oci i predstavili javnosti. Studija se bavi temeljnim postavkama integralnog upravljanja tim oblikom turizma, obuhvaća izračun nosivosti Grada i smjernice za središnje upravljanje uplovljavanjem brodova na kružnim putovanjima, prije svega regulirajući dnevni, tjedni i godišnji raspored uplovljavanja. Studija je utvrdila da se gužve u danima najjačeg prometa, koje traju samo nekoliko sati, zasad ne mogu izbjeći. Od 260 dana samo su četiri problematična. Ocijenjeno je da u postojećim uvjetima, zbog nemogućnosti većih zahvata u prostoru i restriktivne politike u razvoju kruzerskog turizma, jedino što preostaje jest organizacija procesa, dakle upravljanje prihvatom, otpremom brodova i putnika. Posebna pozornost u studiji dana je održivom razvoju dubrovačkoga kruzerskog turizma na temelju prognoze potražnje do 2016. godine, održivoga prihvatnog kapaciteta Grada i strategije razvoja lučkih kapaciteta u Dubrovniku kao kruzerskom odredištu. Konkretan odgovor na ključna pitanja pružen je u modelu integriranog upravljanja kretanjem brodova i putnika.

U Dubrovniku četiri posto više kruzerskih putnikaSveučilište u Dubrovniku za tamošnju je lučku upravu izradilo studiju upravljanja kruzerskim turizmom, koju su gradski oci i predstavili javnosti.

Studija se bavi temeljnim postavkama integralnog upravljanja tim oblikom turizma, obuhvaća izračun nosivosti Grada i smjernice za središnje upravljanje uplovljavanjem brodova na kružnim putovanjima, prije svega regulirajući dnevni, tjedni i godišnji raspored uplovljavanja.

Studija je utvrdila da se gužve u danima najjačeg prometa, koje traju samo nekoliko sati, zasad ne mogu izbjeći. Prema riječima Kristijana Pavića, ravnatelja Lučke uprave Dubrovnik, od 260 dana samo su četiri problematična. Ocijenjeno je da u postojećim uvjetima, zbog nemogućnosti većih zahvata u prostoru i restriktivne politike u razvoju kruzerskog turizma, jedino što preostaje jest organizacija procesa, dakle upravljanje prihvatom, otpremom brodova i putnika.

Posebna pozornost u studiji dana je održivom razvoju dubrovačkoga kruzerskog turizma na temelju prognoze potražnje do 2016. godine, održivoga prihvatnog kapaciteta Grada i strategije razvoja lučkih kapaciteta u Dubrovniku kao kruzerskom odredištu. Konkretan odgovor na ključna pitanja pružen je u modelu integriranog upravljanja kretanjem brodova i putnika.

Radi nužne međusobne suradnje svih sudionika, predloženo je da se osnuje upravljačko-savjetodavno-koordinacijsko tijelo - Dubrovački cruise-menadžmentski centar (DCMC), koji bi trebao uskladiti zajedničke interese. Detaljno su razrađeni vizija i ciljevi DCMC-a, definirani zadaci i ovlasti te organizacijski ustroj.

Prema podacima Državnoga zavoda za statistiku, od siječnja do srpnja ove godine u Hrvatskoj je pristalo 406 kruzera s 548.646 putnika koji su u prosjeku boravili dva dana. Najviše stranih brodova na kružnim putovanjima svoj prvi ulazak u teritorijalno more Republike Hrvatske zabilježeno je u Dubrovačko-neretvanskoj županiji - čak 71,7 posto, na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska, a na trećem Zadarska županija u kojoj je zabilježeno 6,7 posto prvih ulazaka u hrvatske teritorijalne vode.

Broj putovanja u prvih sedam mjeseci bio je 4,9 posto manji nego lani, dok je broj putnika 0,7 posto veći. Lučka uprava Dubrovnik, pak, u prvih sedam mjeseci 2011. zabilježila je više od 478.000 putnika ili četiri posto više nego u istom lanjskom razdoblju, a do kraja godine, procjenjuje se, doći će njih više od 987.000. U Hrvatskoj se ove godine očekuje 1,2 milijuna turista na brodovima za kružna putovanja. Prema analizama, gosti koji kruzerom stignu u našu zemlju potroše pojedinačno u prosjeku 43 eura.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik