Prema posljednjim podacima DZS-a, u siječnju je zabilježen rast fizičkih pokazatelja u turizmu.
Ukupan broj turističkih noćenja bio je viši za 9,4% u odnosu na siječanj 2024., dok je broj dolazaka povećan za 11,3% godišnje. Tako je u promatranom razdoblju u komercijalnim smještajima ostvareno
257 tisuća dolazaka i 650 tisuća noćenja turista. Stranih gostiju došlo
je 132 tisuće te su ostvarili 382 tisuće noćenja, što je za 12,4% više
dolazaka i za 11,4% više noćenja u odnosu na siječanj 2024. Domaći
turisti ostvarili su 10,2% više dolazaka i 6,6% više noćenja u prosincu
na godišnjoj razini. U siječnju su turisti iz Slovenije ostvarili najveći broj noćenja,
14,6% od ukupnih noćenja stranih turista i 20,1% više noćenja u odnosu
na siječanj 2024. Nakon turista iz Slovenije slijede noćenja turista iz
Njemačke (10,3%), Austrije (10,1%), Italije (7,4%), Bosne i Hercegovine
(7,2%) te Srbije i SAD-a (svaka po 4,5%). U odnosu na siječanj 2024.
turisti iz Italije i Srbije ostvarili su manje noćenja dok su turisti iz
ostalih navedenih zemalja ostvarili porast noćenja. Prema vrsti
komercijalnog smještaja, u skupini Hoteli i sličan smještaj ostvareno je
najviše noćenja turista (381 tisuću ili 58,6% od ukupno ostvarenih
noćenja). Vjerojatno i zbog božićnih i novogodišnjih blagdana, najviše noćenja u
siječnju (kao i u prosincu 2024.) ostvareno je u Gradu Zagrebu (23,0%
od ukupno ostvarenih noćenja turista u Hrvatskoj) što je za 12,2% više
turističkih noćenja u odnosu na siječanj 2024. Od ukupno ostvarenih
noćenja, domaći turisti ostvarili su 43 tisuće noćenja, a strani turisti
106 tisuća noćenja pri čemu su inozemni gosti najviše došli iz Njemačke
(8,5%), Italije (8,2%), Bosne i Hercegovine (6,8%), Srbije (5,5%),
SAD-a (4,7%), Islanda (4,2%) te Slovenije (3,9%). Prema našim očekivanjima, fizički pokazatelji u turizmu nastavit će
sa skromnom pozitivnom promjenom budući da potencijal leži isključivo u
razdobljima izvan glavne sezone. Pri tome su više izraženi rizici prema
dolje zbog niže cjenovne konkurentnosti s jedne strane te činjenice da
je kupovna moć gostiju s naših (naj)bitnijih tržišta smanjena,
prvenstveno u Njemačkoj i Austriji. Prethodne dvije godine smanjenje
noćenja s njemačkog tržišta nadomještali su gosti iz srednjoeuropskih
zemalja (Slovenija, Mađarska, Poljska). Međutim, sa smanjenjem cjenovne
konkurentnosti i mijenjanjem preferencija gostiju, djelatnosti povezane s
turizmom suočavat će se sa stalnim i kontinuiranim izazovima i nužnim
brzim prilagodbama. Hrvatska se dugi niz desetljeća, percipirala kao
(jeftina) destinacija sunca i mora, s tradicionalnim vjernim
(obiteljskim) gostima što se polako mijenja, ne samo na strani ponude,
već i na strani potražnje.