Kako bi se rešio problem sumnjivih i lažnih rezervacija smeštaja, ali i povećala konkurentnost, vlasnicima objekata za izdavanje biće omogućeno uvođenje bezgotovinskog plaćanja.
Na Sajmu turizma u Beogradu juče je predstavljena ova nova finansijska usluga koja će fizičkim licima omogućiti bezgotovinsku naplatu smeštaja u kategorisanim objektima koji se oglašavaju preko platformi poput „Bukinga”.
Ova nova usluga omogući će fizičkim licima da gostima ponude plaćanje karticama, što do sada nije bio slučaj. Uslov je da je reč o registrovanim objektima za izdavanje smeštaja.
– Jedan nezadovoljan gost u Srbiji, kao novoj destinaciji može da pošalje lošu reklamu, a to nam na treba u trenutku kada turizam beleži ovako dobre rezultate – rekao je Danijel Nikolić, generalni sekretar Vlade Srbije.
Dunja Đenić, pomoćnik ministra za sektor turizma i turističke inspekcije navela je da je digitalizacija u turizmu važna, a to je pokazao i sistem e-turista koji je počeo sa radom 2020. i koji je objedinio sve podatke o ugostiteljima u Srbiji. Dodala je da imamo 16.000 registrovanih ugostitelja koji posluju po zakonu i da je nova usluga i instrument plaćanja nešto što će im omogućiti da upotpune svoju uslugu, da se bolje promovišu i da postanu konkurentniji na tržištu.
Ono što nedostaje vlasnicima smeštaja je mogućnost bezgotovinskog plaćanja, jer kako raste konkurencija povećava se i broj lažnih rezervacija. Dovoljno je da neko rezerviše smeštaj sa lažnog naloga, da se ne pojavi na destinaciji, a vlasnik, pa ni posrednik poput „Bukinga” nema mogućnost da naplati penale. Vlasnicima ostaje samo da podnose privatne tužbe, a i to zavisi od toga da li je vlasnik rezervacije uopšte ostavio validne podatke.Kako su objasnili predstavnici Narodne banke Srbije, izdato je 10,5 miliona platnih kartica, a samo u prva tri meseca prošle godine zabeleženo je 315 miliona transakcija. U istom periodu je registrovano 32 miliona transakcija karticama koje su izdate u inostranstvu.
Kako su objasnili, naša zemlja ima razvijen kartičarski sistem i infrastrukturu koja omogućava da se ova usluga omogući svima kojima je u poslovanju neophodno bezgotovinsko plaćanje. Govoreći o prednostima koje ovaj vid plaćanja donosi, iz NBS kažu da je to sigurno i rast poverenja gostiju da je objekat registrovan i pouzdan.