Vlasnički odnosi sprečavaju privatizaciju banja

Bez autora
Sep 12 2011

Nerešeni imovinski odnosi između Vlade Srbije i Republičkog fonda za penzijsko invalidsko osiguranje sprečavaju privatizaciju banja u Srbiji. Neophodno je napraviti poseban plan privatizacije i razvoja banja u Srbiji u čiju bi izradu bili uključeni svi koji su vlasnici. Srbija ulaže napore da se međunarodne kompanije iz oblasti banjskog turizma pojave na našem tržištu, bilo u formi javno-privatnog-partnerstva, bilo u formi privatizacije. Srbija ima 32 banje, a u 90 odsto njih nisu rešeni vlasnički odnosi. Pozitivni primeri privatizacije banja su banje Gornja Trepča, Lukovska i Prolom banja, koje su nakon promene vlasništva promenile svoj marketinški nastup i sada imaju mnogo veću posećenost. Srbija ima mnogo neiskorišćenih potencijala za razvoj turizma i dosta toga može da ponudi domaćem i stranom turisti, ali treba mnogo da se radi na podizanju svesti i preduzetništva u oblasti turizma. Seoski turizam u Srbiji jedan je od tih neiskorišćenih potencijala, a glavni razlog za to su nedovoljna ulaganja u marketing prema domaćim i stranim turistima i u javnosti nedovoljno isticanje turističke vrednosti srpskih ruralnih destinacija.

Vlasnički odnosi sprečavaju privatizaciju banjaNerešeni imovinski odnosi između Vlade Srbije i Republičkog fonda za penzijsko invalidsko osiguranje sprečavaju privatizaciju banja u Srbiji, izjavio je Rafael Pupovac, direktor Nacionalne turističke razvojne korporacije Srbije.

On je rekao da je neophodno napraviti poseban plan privatizacije i razvoja banja u Srbiji u čiju bi izradu bili uključeni svi koji su vlasnici.

- Srbija ulaže napore da se međunarodne kompanije iz oblasti banjskog turizma pojave na našem tržištu, bilo u formi javno-privatnog-partnerstva, bilo u formi privatizacije - rekao je Pupovac.

Srbija ima 32 banje, a prema rečima Pupovca, u 90 odsto njih nisu rešeni vlasnički odnosi. Pupovac je dodao da su pozitivan primer privatizacije banja, banje Gornja Trepča, Lukovska i Prolom banja, koje su nakon promene vlasništva promenile svoj marketinški nastup i sada imaju mnogo veću posećenost.

Direktor Nacionalne turističke razvojne korporacije je naglasio da Srbija ima mnogo neiskorišćenih potencijala za razvoj turizma i dosta toga može da ponudi domaćem i stranom turisti, ali treba mnogo da se radi na podizanju svesti i preduzetništva u oblasti turizma.

On je naveo da je seoski turizam u Srbiji jedan od tih neiskorišćenih potencijala, a glavni razlog za to su nedovoljna ulaganja u marketing prema domaćim i stranim turistima i u javnosti nedovoljno isticanje turističke vrednosti srpskih ruralnih destinacija.

Prema rečima Pupovca, kapaciteti seoskog turizma u Srbiji su slabo razvijeni i nedovoljni da se u potpunosti iskoristi razvojni potencijal tog vida turizma, kao i da se izađe u susret tražnji u svetu za odmorom u seoskim sredinama, a koja je u porastu.

Prema njegovim rečima, Srbija mora da iskoristi svoje strateške prednosti, kao što su "neotkrivena i egzotična zemlja u Evropi", gostoprimljivost i otvorenost ljudi, geografsku poziciju, bogatstvo u rekama i termalnim vodama, netaknutu prirodu, ali i bogato kulturno-istorijsko nasleđe i tradiciju u festivalima.

Pupovac je dodao da se mere države za podsticanje turizma ogledaju u bespovratnim sredstvima za infrastrukturno opremanje i revitalizaciju turističkih centara i atrakcija, za projekte u oblasti turizma u lokalnim samoupravama (uglavnom festivali), a tu su i pozajmice za podizanje nivoa ugostiteljske usluge i taj kredit se realizuje preko Fonda za razvoj.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik