Crna Gora je primljena u Pariski memorandum o kontroli države luke u statusu države posmatrača, koji će trajati dvije godine kada će Crna Gora postati punopravna članica ukoliko se prilagodi zahtjevima Pariskog memoranduma o nadzoru države luke. Pariski memorandum predstavlja izuzetno važan instrument koji ima za cilj ujednačenje i koordinaciju inspekcijskih postupaka u lukama zemalja članica. Države potpisnice su se obvezale organizovati jedinstven sistem kontrole stranih brodova, kako bi se udovoljili standardi bezbjednosti na moru, zaštita morske okoline te radni i životni uslovi posade. Države su dužne da se međusobno savjetuju, sarađuju i razmjenjuju informacije. Pristupanjem Memorandumu, inspekcijski nadzor bezbjednosti plovidbe u Crnoj Gori biće podignut na veći nivo čime će se doprinijeti da se smanji broj uplovljavanja brodova u vode Crne Gore koji ne udovoljavaju bezbjednosnim standardima.
Crna Gora je primljena u Pariski memorandum o kontroli države luke u statusu države posmatrača, koji će trajati dvije godine kada će Crna Gora postati punopravna članica ukoliko se prilagodi zahtjevima Pariskog memoranduma o nadzoru države luke", saopšteno je iz Ministarstva saobraćaja i pomorstva.
Pariski memorandum predstavlja izuzetno važan instrument koji ima za cilj ujednačenje i koordinaciju inspekcijskih postupaka u lukama zemalja članica.
Države potpisnice su se obvezale organizovati jedinstven sistem kontrole stranih brodova, kako bi se udovoljili standardi bezbjednosti na moru, zaštita morske okoline te radni i životni uslovi posade. Države su dužne da se međusobno savjetuju, sarađuju i razmjenjuju informacije.
Iz Ministarstva saobraćaja ističu da će pristupanjem Memorandumu, inspekcijski nadzor bezbjednosti plovidbe u Crnoj Gori biti podignut na veći nivo čime će se doprinijeti da se smanji broj uplovljavanja brodova u vode Crne Gore koji ne udovoljavaju bezbjednosnim standardima.
"Naši inspektori sigurnosti plovidba biće povezani sa inspekcijskim službama u drugim evropskim zemljama, a pregledi će se obavljati koristeći iste procedure, istu bazu podataka, iste zapisnike i ostale formulare. Stvaranjem ovako ujednačenog i koordiniranog postupka kontrole brodova, povećava se stepen bezbijednosti plovidbe i zaštite životne sredine kao i radnih i životnih uslova članova posade, a inspektori će osim što će imati uvid u prethodne preglede i njihove rezultate, izbjegnuti nepotrebne ponovne preglede", ističu u ministarstvu.
Aktivnosti vezane za pristupanje Pariskom memorandumu o nadzoru države luke prati izrada Predloga zakona o bezbjednosti plovidbe kojim će se regulisati sigurnosni standardi na moru, zaštita morske okoline i radni i životni uslovi članova posade, u skladu sa zahtjevima međunarodnih konvencija i smjernicama Evropske unije u dijelu.
Predlog zakona će biti dostavljen na javnu raspravu do kraja juna 2011. godine.