Zlatibor, vrhunska turistička atrakcija Srbije koji je najposećeniji i najpoznatija turistička tačka naše zemlje postalo je intereseantno i turistima u Severnoj Americi što je sasvim i razumljivo.
Naime, još u martu mesecu, nakon procene obima turističkog prometa u prethodne tri godine i utvrđenog stepena izgrađenosti komunalne, saobraćajne i turističke infrastrukture naseljenog mesta Zlatibor, taj deo opštine Čajetina proglašen je turističkim mestom prve kategorije od strane Ministarstvo turizma i omladine Republike Srbije.
Područje turističkog mesta Zlatibor obuhvataju tri celine: Zlatibor centar (u okviru koje se, između ostalih, nalaze podceline Palisad, Kraljeva voda i Tržni centar Zlatibor), Zlatibor naselje (koje obuhvata naselja Golija, Sloboda, Jelena Anžujska, Obudovica i druga) i Zlatibor periferija (naselja Zova, Oko, Karaula, Rujan i dr).
Upravo i zbog svega toga predstavnici firme koja se bavi pozicioniranjem zemalja regiona na turističkim tržištima, Robert Di i Tajn Murn, posetili su Zlatibor gde su se uverili u prestižno zvanje turističkog lidera među planinama Srbije, saopštila je Turistička organizacija Zlatibor. Turistička organizacija Zlatibor im je predstavila najposećeniji speleološki objekat, Stopića pećinu, kao i srce zlatiborske tradicije Muzej „Staro selo” Sirogojno.
Upoznali su simbole Zlatibora na obnovljenom Kraljevom trgu, i doživeli duh tradicije degustirajući autentične zlatiborske specijalitete. Turistička organizacija Srbije učestvuje u projektu „Esenšal Balkans” koji podržava Evropska turistička komisija (ETK), kako navode agencije. ETK je evropska organizacija koja okuplja 33 nacionalne turističke organizacije i ima za cilj prevashodno promociju Evrope na vanevropskim tržištima.
Iz sredstava koje Evropskoj turističkoj komisiji odobrava Evropska komisija kofinansiraju se projekti promocije koji obuhvataju više zemalja članica. Projekt „Esenšal Balkans” obuhvata Srbiju, Rumuniju i Crnu Goru i podrazumeva promotivne aktivnosti na tržištu Amerike usmerene ka tamošnjoj turističkoj privredi – organizatorima putovanja i putničkim agencijama, sa ciljem da se ove tri zemlje nađu u ponudama turističkih programa. Realizacija ovog projekta je, nakon tendera koji je sprovela Evropska turistička komisija, poveren firmi koju predstavljaju Robert Di i Tajn Murn. Obilazak prirodnih lepota, atrakcija i sadržaja kojima Zlatibor raspolaže, degustacija tradicionalnih gastronomskih specijaliteta i ljubaznost lokalnog stanovništva privukla je pažnju ovih predstavnika, Mnoštvo korisnih informacija, kao i lična iskustva će podeliti na svojoj turističkoj platformi čime će dodatno pojačati promociju i plasman naše„zlatne planine” na turističkom tržištu Severne Amerike.