Amazon je nedavno pokrenuo novi program za praćenje podataka u svojim fizičkim prodavnicama prehrambenih proizvoda za prikupljanje podataka o ponašanju kupaca, objavila je kompanija na svom blogu u sredu, piše Biznis Insajder.
"Uvid u prodavnice" (Store Insights), koji je uveden u sve prodavnice Amazon Go i Amazon Fresh sa tehnologijom "Deš Kart" (Dash Cart) ili "Samo se išetaj" (Just walk out) u SAD vraćaće podatke brendovima o interesovanju kupaca, slično skupljanju podataka na sajtovima za e-trgovinu.
Prikupljanje podataka i analitika imaju za cilj da pruže uvid u brendove i povratne informacije o njihovim promocijama i strategijama oglašavanja, saopštila je kompanija.
Pojedinačni ili raščlanjeni podaci se neće deliti i kupci će moći da odustanu od usluge na veb lokaciji "Uvid u prodavnice" navodi Amazon. Podaci će se čuvati u bezbednoj zoni u oblaku (cloudu), dodaju u blogu.
Podaci koje prati sajt će uključivati koliko često se proizvodi skidaju sa polica i kasnije kupuju ili tokom iste posete prodavnici ili kasnije na Amazonovoj onlajn prodavnici.
Amazonove prodavnice bez blagajne rade same kroz složen sistem nadzora kupaca, uključujući kamere sa veštačkom inteligencijom koje prate kupce i senzore težine na kolicima.
Amazon je uložio mnogo u te prodavnice u SAD-u i ima planove za globalnu ekspanziju 2022. i 2023. godine, prema internim dokumentima koje je pregledao Insajder.
Ali, Amazon se takođe suočavao sa skandalima vezanim za privatnost u prošlosti. Kamere za nadzor kombi vozila kompanije pažljivo prate radnike sve do pokreta njihovih ruku i izraza lica, zbog čega se neki radnici osećaju paranoično.
U decembru prošle godine akcionari su zatražili od kompanije da izvrši reviziju svojih kvota produktivnosti i sistema za nadzor radnika.