Automobil će promeniti svet

Bez autora
Dec 11 2011

Deset dana najveće izložbe putničkih i komercijalnih vozila u Aziji, „Tokijskog motor šoa“, bio je kratak period da se dobro upoznaju svi noviteti auto-industrije. Pod sloganom „Automobil će promeniti svet“ svet je video 52 nova modela, a predstavljene su i napredne tehnologije za uštedu energije i zaštitu sredine i vozilo koje može samo da se parkira.Četrdesetdrugi „Tokijski motor šou", tradicionalna izložba automobila, kamiona, motocikala i opreme, koja je okupila 176 izlagača iz 13 zemalja i regija, uglavnom, Azije i Evrope, upravo je završen. Desetodnevnu manifestaciju, najveću te vrste u Aziji, posetilo je, procenjuje se, više od 830.000 građana, biznismena i novinara.

Automobil će promeniti svetDeset dana najveće izložbe putničkih i komercijalnih vozila u Aziji, „Tokijskog motor šoa“, bio je kratak period da se dobro upoznaju svi noviteti auto-industrije.

Pod sloganom „Automobil će promeniti svet“ svet je video 52 nova modela, a predstavljene su i napredne tehnologije za uštedu energije i zaštitu sredine i vozilo koje može samo da se parkira.

Četrdesetdrugi „Tokijski motor šou", tradicionalna izložba automobila, kamiona, motocikala i opreme, koja je okupila 176 izlagača iz 13 zemalja i regija, uglavnom, Azije i Evrope, upravo je završen.

Desetodnevnu manifestaciju, najveću te vrste u Aziji, posetilo je, procenjuje se, više od 830.000 građana, biznismena i novinara.

Tokom trajanja izložbe svetskoj javnosti su prvi put predstavljena 52 nova proizvoda automobilske industrije, među kojima 26 putničkih vozila‚ 16 motocikala i tri kamiona.

Tema izložbe bila je „Automobil će promeniti svet", u skladu sa željom organizatora, Asocijacije japanskih automobilskih proizvođača (JAMA), da ukaže na činjenicu da ekološka vozila na električni pogon, opremljena najsavremenijom elektronikom, mogu u velikoj meri da doprinesu rešenju problema.

Ova vozila mogu da postanu ključna u više oblasti kao što su smanjenje, ili eliminisanje gasova koji štete ljudskom zdravlju i doprinose globalnom zagrevanju, štednja energije i bolja bezbednost.

U skladu s tim, ove godine, održan je veliki broj prezentacija novih koncept vozila i automobila koji su već u proizvodnom procesu, a koje odlikuju izuzetne ekološke karakteristike.

Postavljen je veliki odeljak u kojem su demonstrirane performanse vozila sledeće generacije i dočarano je kako će izgledati saobraćaj, komunikacija i život ljudi sedinom ovog veka.

Kao lideri u ekološkim i drugim naprednim tehnologijama za potrebe automobilske industrije i ove godine su se potvrdilii domaći proizvođači, naročito „Tojota", „Honda" i „Nisan".

„Tojota" je predstavila novu verziju popularnog hibrida „prijusa", čija se baterija puni na utičnicu i novi model električnog džipa „rav 4" za 2012. godinu, dok je „Honda" javnosti prikazala tri nova ekološka vozila: električnu verziju modela „fit" i dva koncept vozila na struju.

Njima se pridružio „Nisan", poznat po svom kvalitetnom porodičnom automobilu na električni pogon „lif" – jednom od retkih automobila koji se već masovno proizvode – sa trećom verzijom futurističkog, električnog koncept vozila „pivo".

Novu verziju automobila karakteriše putnička kabina koja može da se rotira, a, zahvaljući senzorima i kompjuteru, može sam da se parkira.

„Nisan" takođe planira da proizvede trkački automobil na električni pogon „lif nismo", čiji je koncept prvi put predstavljen ranije ove godine u Njujorku.

Od stranih proizvođača najveću pažnju japanskih posetilaca, kao što je to i ranije bio slučaj, privukli su štandovi kompanija „Mercedes", "BMW" i „Porše".

Ovogodišnji „Tokijski motor šou", međutim, obeležilo je i odsustvo američkih proizvođača čiji se automobili, generalno, odlikuju većom potrošnjom goriva te se slabije prodaju u Japanu.

Takođe, izostale su italijanske marke među kojima su skupi „ferari" i „bugati", tradicionalno objekti velikog interesovanja na ovoj manifestaciji.

Uprkos tome što su evropski proizvođači, usled pada potražnje za automobilima u Japanu, skromnije nastupili i što američkih firmi nije bilo, ove godine ukupan broj izlagača i prikazanih brendova povećan je 36 odsto, a površina izložbenog prostora čak 60 odsto u odnosu na prethodni „Motor šou", održan 2009. godine.

Uzrok ovog uspeha je veliki napor vrednih domaćina da kroz pojačanu stimulaciju kupovine vozila preokrenu negativan trend, koji je nastao ranije zbog višekratnih prekida u proizvodnji u japanskim fabrikama koje su prouzrokovali zemljotres, cunami i poplave na Tajlandu.

Osim poremećaja u proizvodnom lancu i rezervisanosti potrošača, veliki udarac izvozno orjentisanim japanskim proizvođačima naneo je i snažni jen koji se nalazi na najvišim nivoima u svojoj istoriji, u odnosu na dolar i evro i tako u velikoj meri otežava prodaju japanskih vozila u inostranstvu.

U nastojanju da privuče što više posetilaca i završi godinu sa boljim rezultatima, Asocijacija japanskih automobilskih proizvođača je, prvi put u zadnje 24 godine, prebacila „Motor šou" iz predgrađa u centar Tokija.

Očekuje se da će odlična posećenost ovogodišnje izložbe dati zamajac japanskoj auto-industriji za brži oporavak u sledećoj godini.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik