Ljude odaju razne stvari koje govore o njima, jedna od njih je i automobil koji voze, na osnovu koga je moguće odrediti vlasnikov karakter. Vlasnici prestižnih marki - BMW, audi, mercedes, alfa romeo, jaguar i porše- svesno biraju ta vozila i veoma im smeta kada neko ne primeti koji automobil voze.Psiholozi smatraju da su to vozači, koji i svojim automobilom žele da pokažu da su "alfa životinje", dakle predvodnici čopora, iako postoje razlike među njima. Osobe koje voze BMW smatraju se osobama koje se rado pokazuju, koje cene ekskluzivnost i pažljivo slede svoj životni stil.
Ljude odaju razne stvari koje govore o njima, jedna od njih je i automobil koji voze, na osnovu koga je moguće odrediti vlasnikov karakter.
Vlasnici prestižnih marki - BMW, audi, mercedes, alfa romeo, jaguar i porše- svesno biraju ta vozila i veoma im smeta kada neko ne primeti koji automobil voze.
Psiholozi smatraju da su to vozači, koji i svojim automobilom žele da pokažu da su "alfa životinje", dakle predvodnici čopora, iako postoje razlike među njima.
Osobe koje voze BMW smatraju se osobama koje se rado pokazuju, koje cene ekskluzivnost i pažljivo slede svoj životni stil. Oni su skloni istraživačkom duhu, a "radost vožnje" s mnoštvom konjskih snaga pod poklopcem motora pokazuje i njihovu potrebu za slobodom i autonomijom. Statistika je pokazala i da su skloni rizicima i da se veoma često bave nekim opasnijim sportom.
Vozači mercedesa su dugo bili na glasu da su, zajedno sa skupim autom, kupili i traku za preticanje sa koje nikad ne silaze. Ali novija istraživanja su pokazala da su današnji vlasnici ovog nemačkog četvorotačkaša često samouvereni muškarci koji već pojavom žele da pokažu dominantnost, stručnost i sposobnost vođenja, ali koji istovremeno veliku pažnju posvećuju sigurnosti.
Vozači volvo automobila agresivniji nego što se misli
Na traci za preticanje se danas guraju vozači audija i za njih se veruje da uvek žele da iskoriste svoju prednost i da se upravo oni najviše guraju napred. Oni su zaljubljenici u tehniku i obožavaju tehničke novine.
Kada je reč o vozačima poršea, njihovo ponašanje često opasno naginje aroganciji i često su fizički atraktivni. Oni uglavnom ne vole da imaju suvozača, dok vozači drugih prestižnih marki žele da kraj njih sedi fizički atraktivna osoba - po mogućstvu suprotnog spola.
Jedna studija je pokazala da vozači poršea imaju i manje aktivan seksualni život od - vozača renoa.
Razlog je veoma jednostavan: vozači poršea su često starija gospoda koja su tim sportskim vozilom ispunila svoj san iz detinjstva, dok su vozači renoa većinom žene stare između 20 i 30 godina, kojima je ovaj povoljan "francuz" prvi sopstveni automobil, preneo je nemački državni radio "Dojče vele".
Na osnovu statističkih podataka, došlo se do zaključaka i da su, na primer, vlasnici jaguara zaduženiji od ostalih vozača, da su vozači volvoa zapravo mnogo agresivniji nego što se misli, ali se kriju iza švedskog čelika i imidža ljubitelja porodice.
Mnogi proizvođači automobila nisu srećni zbog zaključaka do kojih su došli istraživači, pa tako opel već godinama pokušava da izmeni mišljenje o vlasnicima tih vozila kao o "dosadnjakovićima iz provincije".
Ni vlasnici fordova ne uživaju baš glas posebno zanimljivih osoba, često imaju prekomernu težinu i veoma su sramežljivi.
Vlasnike folksvagena čak ni psiholozi ne mogu da opišu, jer taj automobil i dalje važi za "automobil za svakoga", pa ga voze i lepi, i ružni, i siromašni, i bogati, i obrazovani, i ne baš previše pametni. Samim tim u foklsvagen seda neko ko se ne želi da se ističe niti automobilom - niti samim sobom.