Kolonizatoru svemira postala je tesna planeta Zemlja. Kolekciji svojih igračaka do leta bi trebalo da doda superjahtu, najveću na svetu, koja se specijalno za njega pravi u holandskom Roterdamu.
Priča se da će ovaj gorostas biti dugačak 127 metara. Sve bi to bilo apsolutno nebitno da novo plovilo Džefa Bezosa, koje će navodno imati i prateću pomoćnu jahtu, nije previsoko da prođe ispod čuvenog mosta „Koningshaven”, poznatijeg kao „De Hef”, jedinim putem ka moru.
Jahta će navodno imati jarbol visok 40 metara, koji ne može da prođe ispod konstrukcije stare gotovo 100 godina. Ne bi to bio problem superbogatašu, koji bi most očas posla rastavio pa spojio kao lego kockice, ali „De Hef” nije obična metalna skalamerija, već svojevrsno istorijsko mesto, nacionalni spomenik i roterdamsko nasleđe.
Građanima je važna ova konstrukcija, a drugom najbogatijem čoveku na svetu izuzetno su važne njegove igračke, pa će most, sve su prilike, ipak biti demontiran kako bi jahta vredna oko 500 miliona evra mogla da prođe, a potom opet sastavljen.
Troškove o kojima gradska vlast nije detaljnije želela da govori, rekavši da nije još poznato koliko bi ova „avantura” koštala, snosiće Bezos. Vlasti su, kako javljaju tamošnji mediji, prvo odobrile zahtev. Njihovi predstavnici rekli su da su pažljivo razmotrili svoju dužnost brige o mostu i „ekonomske interese stvorene ovim projektom” pre nego su glasali za zahtev. Gradski odbornici potom su pohitali da preko društvenih mreža nametnu stav da nemaju ništa protiv demontaže sve dok grad za to ne snosi troškove, kao i da je sasvim u redu i to što će ovaj poduhvat otvoriti radna mesta – angažovanjem radnika i mašina.
„Odličan način da grad uzme nešto od njegovog novca”, tvitovali su laburistički odbornici. Tvrdili su da ne bi bilo „praktično” da se gradnja jahte nastavi na drugom mestu, jer je projekat veoma važan iz ekonomske perspektive i za reputaciju grada kao pomorske prestonice Evrope. Brodogradnja i delatnost u sklopu ovog sektora njegov su važan stub.
Međutim, kad je vest o demontiranju nacionalnog spomenika izazvala negodovanje građana, povukli su se rekavši da još nisu odlučili da li će na leto, kako je prethodno bilo planirano, kultna konstrukcija pasti zbog Džefa Bezosa.
Holanđani su posebno osetljivi na pomisao o rušenju mostova. Ovaj o kojem je reč nacisti su bombardovali tokom Drugog svetskog rata, zbog čega je među prvima obnovljen u posleratnom Roterdamu. Poslednje renoviranje obavljeno je 2017. godine, kad su gradski čelnici obećali da ga nikada više niko neće rastaviti. Ako ostane prepreka na jedinom putu do mora, zarobiće Bezosovu novu jahtu u brodogradilištu. Osnivač „Amazona”, vlasnik „Vašington posta” i svemirske kompanije „Blu oridžin” planirao je da ovaj „sitni” problem reši demontažom i ponovnom montažom za svega nekoliko sedmica.
Gotovo da nema stanovnika ovog grada koji na polici ne čuva primerak knjige „Dečak koji je skočio s mosta”, o pripadniku radničke klase koji je oduzeo sebi život skokom s „De Hefa” 1933. godine. Za njih je most spomenik, identitet Roterdama. Kad su gradske vlasti devedesetih godina prošlog veka pokušale da sruše most jer više nije bio u upotrebi, buknuli su veliki protesti građana, koji su branili „podsetnik na stara vremena”.
Valja istaći da je Roterdam grad radničke klase, a i tamo su stigle priče o tome kako Bezos, čije bogatstvo prelazi 175 milijardi dolara, eksploatiše svoje radnike. To ih je podstaklo da na „Fejsbuku” naprave grupu pod nazivom „Bacanje jaja na Bezosovu superjahtu”. Plan je da se okupe pored mosta kako bi jajima zasuli plovilo i tako pokazali da neće dozvoliti da im bogataši ruše spomenike.