Ako može bolje, može na struju, a ako ne, ostaje na benzin.
Iako BMW ubrzano radi na elektrifikaciji, modeli iz M divizije bili su imuni na velike promene. Čak se i downsizing zaustavio, pa je na kraju došlo do konceptualnih razlika između BMW-a i Mercedesa.
Veliko je pitanje da li će M3 i M4 ostati benzinci i za nekoliko godina, kada stignu novi modeli.
Iako je 2022. godine Frank Veber iz razvoja BMW-a dao naznake da bi novi M3 mogao da pređe na struju, danas je razmišljanje nešto drugačije.
Nema zaletanja, pa je u intervjuu za australijski Drive Frank van Mil, direktor BMW-ovog M odeljenja, objasnio kako stvari stoje. On je potvrdio da je prelazak na struju otvorena mogućnost, ali samo ako se pokaže da je to bolja opcija od sadašnje generacije.
Prema njegovim rečima, svaka sledeća generacija modela mora biti bolja od one koju nasledi. Dakle, ako može bolje, može na struju, a ako ne, ostaje na benzin.
"Logika je prilično jednostavna", rekao je.
"Sledeći (M3) ili (M4) mora da bude bolji od sadašnjeg. A ako se to može učiniti na električni način, onda će verovatno biti električni. Ako ne, ostaćemo na motoru sa unutrašnjim sagorevanjem. Veoma je jednostavno. Ali, naravno, pokušavamo da ga napravimo čisto električnim", rekao je Van Mil, isključujući svaku mogućnost da istovremeno ponudi različite pogonske koncepte - električni, hibridni i benzinski.
Podsećanja radi, sadašnje M3 i M4 pokreće 3.0 redni šestocilindrični motor sa 510 KS i 650 Nm, koji omogućava sprint do 100 km/h za 3,5 sekunde. Težina praznog vozila je 1855 kg.
Električni i4 M50 ima 544 KS i 795 Nm, a dostiže 100 km/h za 3,9 sekundi i ima domet do 519 km. Masa vozila je 2290 kg.
Trenutno su odnosi snaga bliski, ali će na kraju odlučiti dinamika vožnje, ukupne performanse i osećaj u vožnji.