Sa potrošnjom ekvivaletnom sa dva litra benzina na 100 kilometara, električna verzija automobila Honda Jazz je najekonomičnije vozilo u SAD, ali ta štedljivost niti je jeftina, niti uvek dobra za okolinu. Honda je tu štedljivu potrošnju objavila u sredu, pošto je mali kompakt sa četvoro vrata učinila efikasnijim od električnih rivala Ford Focus, Nisan Leaf i Mitsubishi i-MiEV. Nova verzija izlazi na tržište ovog leta.Jazz košta skoro dvostruko više od verzije sa benzinskim pogonom, te će razlika od uštede goriva teoretski nastati tek posle 11 godina eksploatacije.
Sa potrošnjom ekvivaletnom sa dva litra benzina na 100 kilometara, električna verzija automobila Honda Jazz je najekonomičnije vozilo u SAD, ali ta štedljivost niti je jeftina, niti uvek dobra za okolinu.
Honda je tu štedljivu potrošnju objavila u sredu, pošto je mali kompakt sa četvoro vrata učinila efikasnijim od električnih rivala Ford Focus, Nisan Leaf i Mitsubishi i-MiEV. Nova verzija izlazi na tržište ovog leta, prenosi Beta.
Jazz košta skoro dvostruko više od verzije sa benzinskim pogonom, te će razlika od uštede goriva teoretski nastati tek posle 11 godina eksploatacije.
Pošto cena bezina opada, visoka cena električnog vozila postaje sve veća barijera za američke kupce.
Proizvođači automobila su maja prodali nešto više od 10.000 vozila na električni pogon sto je manje od 0,2 posto prodaje automobila u SAD.
Električnom Jazz-u treba 28,6 kilovat-sati električne energije da pređe 160 kilometara, a to, po prosečnoj ceni u SAD od 11,6 centi za kilovat, košta 3,30 dolara. Jazz sa benzinskim motorom i automatskim menjačem prelazi 13 kilometara po litru, pa putovanje od 160 kilometara po prosečnoj ceni benzina u SAD od 3,57 dolara za galon košta 11,52 dolara.
Pošto je prosek SAD da se godišnje pređe 21.725 kilometara, tipičan vozač će potrošiti 445 dolara na struju za električni Jazz za godinu dana, a 1.552 dati za benzin za obican Jazz.
S druge strane, gorivo koje se koristi za proizvodnju električne energije i cena benzina, takođe, variraju po regionima, a utiču i na to koliko je kupovina električnog automobila uopšte dobra za okolinu.
U područjima koje se pretežno oslanjaju na ugalj, električni automobil i energija za njega proizvode 18 posto manje štetnih gasova nego tipičan benzinski automobil. Ali električni automobil i energija za njega proizvode 50 posto više štetnih gasova nego vožnja automobila sa hibridnim pogonom.
U područjima gde se veći deo struje proizvodi u nuklearnim reaktorima, hidrocentralama ili od prirodnog gasa u termoelektranama i vetroelektrana, električni automobil i gorivo za njega će proizvesti 76 posto manje štetnih gasova staklene bašte od tipičnog automobila na benzinski pogon automobila i 56 posto manje gasova od hibrida, prenosi agencija Beta.
Kao ni sva autoindustrija, ni Honda nije sigurna kada će i da li će ikada električna vozila zameniti vozila na benzin. Električna vozila neće se prodavati masovno sve dok kupci ne budu sa sigurnošću videli da će uštedeti mnogo novca ako preuzmu rizik prihvatanja nove tehnologije, a to se neće dogoditi uskoro.