Lansiranje eksperimentalne letelice "falkon HTV-2", koji je juče bilo zakazano u Kaliforniji, odloženo je zbog loših vremenskih uslova iznad Pacifičkog okeana. Bespilotna letelica, koja se kreće brzinom 20 puta većom od brzine zvuka, trebalo bi da danas u 7.00 sati po pacifičkom vremenu (14 GMT) "polaže" glavni ispit."Falkon HTV-2" biće lansiran na raketi u svemir, a potom će "otklizati" nazad na Zemlju brzinom od 20.921 kilometar na sat.
Lansiranje eksperimentalne letelice "falkon HTV-2", koji je juče bilo zakazano u Kaliforniji, odloženo je zbog loših vremenskih uslova iznad Pacifičkog okeana.
Bespilotna letelica, koja se kreće brzinom 20 puta većom od brzine zvuka, trebalo bi da danas u 7.00 sati po pacifičkom vremenu (14 GMT) "polaže" glavni ispit.
"Falkon HTV-2" biće lansiran na raketi u svemir, a potom će "otklizati" nazad na Zemlju brzinom od 20.921 kilometar na sat, objavio je "Spejsflajtnau".
Prethodni test leta, izvšen prošlog aprila, trajao je svega devet minuta pre nego što je letelica namerno oborena kao bezbednosna mera usled tehničkih poteškoća.
Današnja misija, ukoliko uspe, postaviće novi rekord u sub-orbitalnim svemirskim putovanjima i utrti put generacijama super oružja, navodi "Dejli mejl".
Raketa sa "falkonom" će poleteti iz vazdušne baze "Vandenberg" u Kaliforniji, između 7.00 ujutro i 1.00 u noći po lokalnom vremenu.
"Falkon" će se potom odvojiti i krenuti nazad pri fantastičnoj brzini – trebalo bi mu manje od 12 minuta da odleti od Njujorka do Los Anđelesa, za šta normalnim avionima treba više od pet časova.
Projekat razvijaju Pentagon i Agencija odbrambenih naprednih istraživačkih projekata (DARPA), kao deo nove generacije hipersoničnih oružja koja pogađaju brže od projektila.
Američka vojska se nada da će im to omogućiti da izvrše udare na teroriste ili druge mete svuda u svetu za manje od jedan sat. Ovo je poznato pod imenom Konvencionalni brzi globalni udar (CPGS).
Inženjeri DARPA-e ne znaju šta je pošlo loše tokom prvog probnog leta "falkona", ali smatraju da se letelica pregrejala. Prvi let je, ipak, rezultirao novim podacima o aerodinamici, te kako vrućina utiče na letelicu i navigaciju.
Za drugi let su izvršena brojna podešavanja, uključujući menjanje centra gravitacije i smanjenje ugla spuštanja.