Bespilotne letilice koje mogu da ponesu i prevezu teret i do 350 kilograma uskoro bi mogle da preplave nebo iznad Evrope.
Naime, brojne kompanije na putu su unapređenja ovog novog vida trasporta. Prednosti kargo dronova su, navode eksperti, veća mobilnost u odnosu na sadašnji kargo saobraćaj koji se oslanja na velike avione i potom distribuciju robe kamionima ili trajektima.
Svilen Rangelov, jedan od osnivača bugarske kompanije „Dronamiks”, koja radi na svom prototipu kargo drona, kaže da njihov model „Crni labud” ima izgled lakog konvencijalnog aviona, ali bez pilotske kabine.
„Dron kombinuje „ekonomiju mobilnog telefona” u smislu jeftine elektronike, uz mogućnost sletanja na kratke piste. Postoji 3.000 pista širom Evrope, a to je mnogo lokacija. Leteće na visini od oko 3.000 metara, ispod većine avio linija za putnički saobraćaj,” kaže Rangelov, za Bi-Bi-Si.
Takođe, testira se i novo sintetičko vazduhoplovno gorivo za koje se tvrdi da će omogućiti letove bez ugljenika.Teret od 350 kilograma „Crnog labuda” jednak je teretu kurirskog kombija.
I nemački logistički gigant „Helman” spreman je da ovim kargo dronovima poveže grčka ostrva čime će znatno ubrzati dopremanje robe umesto standardnim trajektima.„Dronovi će biti češći od trajekata i možemo da ih koristimo da razbijemo isporuke na nekoliko paketa, kako bismo povećali učestalost isporuka. Oni predstavljaju veliku promenu, nude brzinu i fleksibilnost.”