Popularnost elektronskih knjiga udvostručena je 2011. godine i prvi put su knjige u ovom formatu bile prodavanije od štampanih, bar kada je reč o fikciji za odrasle. Najnovije istraživanje Udruženja američkih izdavača pokazalo je da je prodaja e-knjiga skočila na 15 procenata tržišta 2011. u odnosu na šest procenata 2010. godine.Ukupno je, međutim, prodaja knjiga na američkom tržištu opala za 2,5 procenata na 27,2 milijarde dolara 2011. za razliku od 27,9 milijardi 2010. godine.
Popularnost elektronskih knjiga udvostručena je 2011. godine i prvi put su knjige u ovom formatu bile prodavanije od štampanih, bar kada je reč o fikciji za odrasle.
Najnovije istraživanje Udruženja američkih izdavača pokazalo je da je prodaja e-knjiga skočila na 15 procenata tržišta 2011. u odnosu na šest procenata 2010. godine.
Ukupno je, međutim, prodaja knjiga na američkom tržištu opala za 2,5 procenata na 27,2 milijarde dolara 2011. za razliku od 27,9 milijardi 2010. godine.
I dok su eknjige dobile na popularnosti i prodate su u vrednosti od preko dve milijarde dolara, većina izdavača najveći deo prihoda i dalje ubira od prodaje štampanih knjiga - 11,1 milijardi u 2011.
"Oduševljeni smo što je izveštaj pokazao da je industrija ostala stabilna - pa čak se u pojedinim oblastima i razvila - u ovim teškim ekonomskim vremenima", rekao je izvršni direktor Grupe za istraživanje industrije kniga Len Vlahos.
Izdavačkoj industriji koristila je pojava i veće interesovanje za eknjige, ali su zvaničnici strahovali od negativnih efekata zatvaranja "Bordersa", drugog po veličini lanca knjižara u SAD, posle 40 godina poslovanja i tužbi protiv "Epla" i većih knjižara zbog cena e-knjiga.
Popularnost e-knjiga iz godine u godinu jača, prenosi Rojters, i pored prvobitno sporog prihvatanja digitalnog formata.
U studiji se navodi da, kada je reč o knjigama za odrasle, eknjige čine 30 posto ukupne prodaje, što je značajan skok u poređenju sa 13 procenata godinu dana ranije.
Knjige za odrasle u elektronskom formatu prvi put su po prodaji nadmašile štampane romane tvrdih korica (hardcovers) iako kombinacija čvrstih korica, broširanih izdanja i broširanih izdanja koja se prodaju po tržnim centrima i samoposlugama i dalje donosi više prihoda od eknjiga.
"E-knjige su pokazale da ih čitaoci bez presedana prihvataju ali različiti štampani oblici i dalje ostaju prisutni što znači da čitaoci žele da imaju izbor", rekao je Vlahos.
U Srbiji, elektronske knjige su i dalje u povoju. Izdavačka kuća "Stubovi kulture" nedavno je počela sa izdavanjem eknjiga i prvi naslov je "Bonavia" Dragana Velikića.