Društvena mreža Facebook koristi modifikovani cookie kako bi pratio vaše kretanje po internetu čak i kada niste ulogovani na svoj profil, optužio je ovu društvenu mrežu haker Nik Cubrilovic. Kada se korisnici odjave sa Facebook-a i kada posete neku stranicu koja ima “sviđa mi se” i “podeli”, Facebook -u se šalju poverljive informacije.Jedini način da to učine je da izbrišu sve cookie. To znači da kada se izloguju sa Facebook-a niste puno napravili. Na ove optužbe reagovao je Facebook-ov inžinjer Arturo Bejar pa je poručio kako cookie koji ostaje upaljen i nakon što ste se izlogovali sa profila nije korišćen za praćenje korisničkih navika.
Društvena mreža Facebook koristi modifikovani cookie kako bi pratio vaše kretanje po internetu čak i kada niste ulogovani na svoj profil, optužio je ovu društvenu mrežu haker Nik Cubrilovic, piše Zdnet.com.
- Kada se korisnici odjave sa Facebook -a i kada posete neku stranicu koja ima “sviđa mi se” i “podeli”, Facebook-u se šalju poverljive informacije. Jedini način da to učine je da izbrišu sve cookie. To znači da kada se izloguju sa Facebook-a niste puno napravili - objavio je Cubrilović.
Na ove optužbe reagovao je Facebook-ov inžinjer Arturo Bejar pa je poručio kako cookie koji ostaje upaljen i nakon što ste se izlogovali sa profila nije korišćen za praćenje korisničkih navika.
- Mi ne koristimo naše cookie kako bi bolje plasirali reklame ili kako bi prodavali informacije trećoj strani. Čuo sam toliko puta da je naš posao prodaja infomacija, ali to jednostavno nije istina. Koristimo naše cookie dok ste ulogovani kako bi personalizovali vaše iskustvo pa ida bi ga unapredili - stoji u pismu Artura Bejara, koje se poklapa sa onim što Facebook tvrdi sve vreme .
Ipak, reč je o individualnoj reakciji inžinjera, dok se na službenu reakciju Facebook-a još čeka.
Inače, cookie je tekstualni zapis na vašem računaru u kojem piše koju ste stranicu posetili. Programer može odabrati šta će u cookie zapisati, a korisniku može da dodeli i jedinstveni indentifikacijski broj. To je zapravo alat koji internet stranice koriste kako bi znale ko si i kuda se krećeš. Web radnje, recimo, ne bi mogli raditi bez cookie-a.
Istu stvar koja je sada otkrivena kod Facebook-a, Google radi već godinama. Ukoliko ste bili prijavljeni na Gmail, Maps, Documents pa i posetite stranicu koja u sebi ima kôd od Googla, kao na primer Googl Analistic, besplatna usluga koja prati posećenost, Google će znati kuda ste se kretali.
- Razlika Facebook-a i Google u ovom slučaju jeste što sve više internet stranica ima društvene dodatke (widgete) koji na njih postavljaju Facebook-ov kôd. Ako ste bili prijavljeni na Fejs, i imate u cookieju zapisan broj vašeg korisničkog naloga, on će putem spomenutog koda vrlo lako moći da prati vaše surfovanje internetom.
Najveći problem praćenja Facebooka taj što se na Google može ostati donekle anoniman jer se pri stvaranju naloga ne moraju uneti stvarni podaci dok korisnici na najpopularnijoj društvenoj mreži najčešće stavljaju svoje ime i prezime te još neke jedinstvene informacije.
Znajući sve ovo postavlja se pitanje „Zbog čega Facebook to radi i šta se dešava sa uzetim informacijama“?
Njihova je namera da nauče što više o svakom korisniku i na osnovu toga bi im slali reklame. Zbog velikog broja korisnika vrlo su male šanse da Facebook prati upravo vas, ali vas mogu svrstati u određenu kategoriju. Na primer, Srbi vole ovo, Amerikanci najviše traže ovo.
Tako stvari funkcionišu na internetu i to nije ništa novo. Isto to može raditi i policija.
Policija sme da vas prati samo preko vaše veze, znači one koja nosi vaše ime i prezime. Ukoliko odete do prijatelja ili koristite neku besplatnu bežičnu mrežu za prijavljivanje, policija će vas vrlo teško pronaći. Ali, hipotetički gledajući policija bi mogla od facebookada traži popis stranica na kojima ste bili te ih dobiti upravo zahvaljujući facebookovom cookieju koji je pratio vaše kretanje.