Najpopularniji tragač na internetu, Google će se narednih nekoliko meseci početi rekonstukciju svoje pretrage. Na vrhu stranice pojavće se više činjenica i pravih odgovora na postavljena pitanja. Promena će biti jedna od najvećih u istoriji te kompanije, a mogla bi uticati na milione sajtova koji se oslanjaju na Google pretragu kakva je sad.Pretraga će i dalje biti bazirana na ključnim rečima i relevantnosti, ali više će se oslanjati na semantičku pretragu, proces razumevanja stvarnog značenja reči.
Najpopularniji tragač na internetu, Google će se narednih nekoliko meseci početi rekonstukciju svoje pretrage.
Na vrhu stranice pojavće se više činjenica i pravih odgovora na postavljena pitanja.
Promena će, piše “The Wall Street Journal”, biti jedna od najvećih u istoriji te kompanije, a mogla bi uticati na milione sajtova koji se oslanjaju na Google pretragu kakva je sad. Pretraga će i dalje biti bazirana na ključnim rečima i relevantnosti, ali više će se oslanjati na semantičku pretragu, proces razumevanja stvarnog značenja reči.
Pretraga će bolje povezivati upite s bazama podataka koje sadrže stotine miliona 'entiteta' - osoba, mesta i stvari - podatke o kojima je kompanija nagomilala tokom zadnje dve godine.
Na primer, kada budete pretraživali internet u potrazi za informacijama o Hramu svetog Save, osim linkova dobćete i podatke koje pretraga ima njemu, poput lokacije (na Google Mapama), datuma gradnje, zanimljivostima.
Složenija pitanja, kao što su: „Kako se zovu ikone koje su oslikane u hramu?” moći ćete da dobijete konkretan odgovor umesto preusmeravanja na druge sajtove.
Ono što nema u svojoj stalno rastućoj bazi podataka, Google će potražiti spajajući semantičko pretraživanje s postojećim rešenjima, kako bi pretraga bolje razumela vrednost informacija na sajtovima i odredila šta treba da bude prikazano.
Prve će promene biti vidljive već za par meseci, ali u Google - u kažu kako je reč o procesu koji traje i trajaće godinama, a koji će za rezultat imati ulazak u novu generaciju pretraživanja.
Google trenutno drži 66 odsto globalnog tržišta pretraživanja i više od 75 odsto prihoda od oglašavanja vezanog za pretragu. U semantičko pretraživanje ulazi kako bi zadržao vodeću poziciju, ali i da bi se suprostavio pritisku konkurenata poput Facebooka i Applea.