"Gugl" plaća 500 miliona dolara zbog reklamiranja apoteka

Bez autora
Aug 30 2011

Kompanija "Gugl" je pristala da plati kaznu od 500 miliona dolara kako bi izbegla pokretanje krivičnog postupka zbog ostvarenog profita na reklamiranju u SAD zabranjenih onlajn apoteka. Američki federalni zvanični, kako navode agencije, ističu da je "Gugl" od 2003. godne bio upoznat da posredstvom njegovog reklamnog sistema "AdWords" pojedine apoteke u Americi prodaju lekove koji se mogu dobiti samo uz recept, a čiji je uvoz u SAD zabranjen.Kompanija je u jesen 2010. godine po prvi put priznala da u njenom sistemu postoje "rupe". Tada je federalni sud u San Hozeu (država Kalifornija) pokrenuo gradjanska parnicu protiv vlasnika onlajn apoteka koji su koristili AdWords.

"Gugl" plaća 500 miliona dolara zbog reklamiranja apotekaKompanija "Gugl" je pristala da plati kaznu od 500 miliona dolara kako bi izbegla pokretanje krivičnog postupka zbog ostvarenog profita na reklamiranju u SAD zabranjenih onlajn apoteka.

Američki federalni zvanični, kako navode agencije, ističu da je "Gugl" od 2003. godne bio upoznat da posredstvom njegovog reklamnog sistema "AdWords" pojedine apoteke u Americi prodaju lekove koji se mogu dobiti samo uz recept, a čiji je uvoz u SAD zabranjen.

Kompanija je u jesen 2010. godine po prvi put priznala da u njenom sistemu postoje "rupe". Tada je federalni sud u San Hozeu (država Kalifornija) pokrenuo gradjanska parnicu protiv vlasnika onlajn apoteka koji su koristili AdWords.

Ti vlasnici su u reklamama navodili nazive preparata sa slovnim greškama, što nije smetalo da se oglas pojavi uporedo i sa rezultatima pretraživanja gde su zahtevi sa nazivom leka bili propisno napisani.

Kaznom od pola milijarde dolara, koju će platiti Gugl, obuhvaćena je zarada od reklamiranja svih apoteka, koje su nedozvoljeno prodavale preparate kao i ukupan prihod apoteka od te prodaje. Sumu za plaćanje kazne kompanija je uključila u finansijski izveštaj za prvi kvartal 2011. godine.

Korporacija je ranije bila na udaru kritike zbog nedovoljne pažnje prema svojoj poslovnoj politici kad je u pitanju reklamiranje lekova, obzirom da je poznato da oglašavanje farmaceutskih kompanija donosi veliku zaradu.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik