Broj korisnika internet-pretraživača "Hrom" kompanije "Gugl" raste bržim tempom nego kod njegovih konkurenata, ugrožavajući dominantne pozicije "Internet eksplorera" kompanije "Majkrosoft" i "Fajerfoks" firme "Mozila"."Hrom" je u junu već po popularnosti prevazišao "Safari" kompanije "Epl", pozicionirajući se na treće mesto u svetu. "Guglov" pretraživcač je prošlog meseca uspeo da ostvari udeo od 7,24 odsto na tržištu, a broj aktivnih korisnika u maju je premašio 70 miliona, u poređenju sa 30 miliona u istom mesecu prošle godine.
Broj korisnika internet-pretraživača "Hrom" kompanije "Gugl" raste bržim tempom nego kod njegovih konkurenata, ugrožavajući dominantne pozicije "Internet eksplorera" kompanije "Majkrosoft" i "Fajerfoks" firme "Mozila", pokazalo je istraživanje kompanije "Net aplikejšns".
"Hrom" je u junu već po popularnosti prevazišao "Safari" kompanije "Epl", pozicionirajući se na treće mesto u svetu.
"Guglov" pretraživcač je prošlog meseca uspeo da ostvari udeo od 7,24 odsto na tržištu, a broj aktivnih korisnika u maju je premašio 70 miliona, u poređenju sa 30 miliona u istom mesecu prošle godine.
Značaj tržišta internet pretraživača je u porastu, zbog toga što sve više softverskih projekata prelazi na veb-platforme, ukazuju eksperti. Zato se na tržištu ponovo rasplamsao "rat brauzera".
"Internet eksplorer" je u junu obezbedio udeo na tržištu od 60 odsto, "Fajerfoks" od 24 procenata, "Safari" pet, a "Opera" tri, dok su svi ostali pretraživači učestvovali sa jedan odsto.
Poređenja radi, u septembru 2008. godine, posle lansiranja "Hroma", 74 odsto tržišta je kontrolisao "Internet Eksplorer", 18 procenata "Fajerfoks" ,"Safari" tri, "Opera" dva i "Hrom" jedan odsto.
Statistika kompanije "Net aplikejšns" pravi se ne na osnovu apsolutnog broja korisnika, koji ne daje pravu sliku, već na osnovu njihove aktivnost u korišćenju pojedinog brauzera.