Opadajuća pandemija kovida u mnogim dijelovima svijeta pomogla je stvoriti slavljeničko raspoloženje kod ljudi, izjavili su u srijedu zvaničnci industrije, ostvarivši rekordnu prodaju šampanjca u 2022. sa zavidnih šest milijardi evra.
Dvocifreni porast prihoda - u odnosu na 5.5 milijardi evra u 2021. - također je rezultat daljeg pomaka na tržištu sa skupljim berbama šampanjaca, rekla je industrijska zadruga "Comite Champagne".
Gledano količinski, prodaja šampanjca porasla je samo za 1.6 odsto na 326 miliona flaša.
Francuski šampanjac neizbrisivo je povezan sa slavljima.
U 2022. "prirodno je pratio potrošače širom svijeta dok su se radovali završetku karantina i ponovno pronašli okus za slavlje, izlaske, putovanja", rekao je David Katilon, kopredsjednik "Comite Champagne".
Prodaja je pala na 244 miliona flaša 2020. na vrhuncu pandemije.
Izvoz je nastavio rasti, popevši se za 4.3 odsto po volumenu na 187.5 miliona flaša, ali je domaća prodaja pala za 1.7 odsto.
Izvoz sada čini 57 odsto prodaje, u odnosu na 45 odsto prije deset godina.
Prestanak izvoza u Rusiju imao je mali uticaj jer je tržište predstavljalo manje od dva miliona flaša godišnje, prenosi "RFI".