"Luj Viton" vredniji od "Nokije"

Bez autora
Nov 21 2010

Najvredniju robnu marku u Evropi ima francuska grupacija proizvođača luksuzne robe "Luj Viton" Moe Henesi, rezultat je istraživanja Evropskog instituta u Beču, koji je procenjivao 3.000 robnih marki. "Luj Viton" prestižna je robna marka još od osnivanja 1854. godine.Od simbola za kvalitetan prtljag, vremenom je postao statusni simbol, što kuća podržava i održava tako što, recimo, nikad nema rasprodaje. Zato su, međutim, proizvodi sa inicijalima "LV" najčešće falsifikovani. Robna marka "Luj Viton" sada vredi 27,6 milijardi evra.

"Luj Viton" vredniji od "Nokije"Luksuzna roba "Luj Viton", u konkurenciji 3.000 robnih marki, predstavlja najvredniju robnu marku u Evropi, rezultat je istraživanja Evropskog instituta u Beču. Drugo mesto zauzima "Nokija".

Najvredniju robnu marku u Evropi ima francuska grupacija proizvođača luksuzne robe "Luj Viton" Moe Henesi, rezultat je istraživanja Evropskog instituta u Beču, koji je procenjivao 3.000 robnih marki.

"Luj Viton" prestižna je robna marka još od osnivanja 1854. godine. Od simbola za kvalitetan prtljag, vremenom je postao statusni simbol, što kuća podržava i održava tako što, recimo, nikad nema rasprodaje. Zato su, međutim, proizvodi sa inicijalima "LV" najčešće falsifikovani.

Robna marka "Luj Viton" sada vredi 27,6 milijardi evra. Cena akcija samo je jedan od elemenata koji određuju njenu vrednost, objašnjavaju marketinški stručnjaci.

"Uprkos krizi, vrednost robne marke je porasla. Zahvaljujući popularnosti luksuznih proizvoda u Kini i slabom evru i prihod je prevazišao očekivanja. Samo u poslednja tri meseca skočio je za četvrtinu i premašio pet milijardi evra", kaže direktorka Marketinške agencije "Mek Ken Erikson" u Beogradu Zdenka Milanović.

Analitičar tržišta Izabel Savil kaže da se očekuje se da Kina bude drugo najveće tržište za luksuzne proizvode i da sledeće godine prevaziđe Japan.

"Nokija" na drugom mestu

Drugu po vrednosti robnu marku u Evropi ima najveći svetski proizvođač mobilnih telefona, finska Nokia, koja ima potpuno različit pristup tržištu od "Luj Vitona".

"Nokija" vredi 25,33 milijarde evra, uprkos tome što su joj akcije tokom godine pale za petinu, jer je gubila korak na tržištu pametnih telefona.

Predsednik Upravnog odbora "Nokije" Jorma Olila kaže kako nisu bili dovoljno vešti da se brzo prilagode novom svetu koji je doneo razvoj softvera.

"Kompanija ima mnogo iskusnih stručnjaka, ali smo imali problem rukovođenja. Zato smo sada posvetili pažnju tome kako organizovati posao i naterati mozgove i ruke da rade punom parom", kaže Olila.

"Nokija" je zato otpustila izvršnog direktora i "Majkrosoftu" otela Kanađanina Stivena Elopa, koji je postao prvi direktor koji nije Finac. Kažu da je to radikalan korak koliko i imenovanje Italijana za selektora engleske fudbalske reprezentacije.

Taj potez bio je dovoljan da se akcije delimično oporave. Od novog direktora očekuje se, pre svega, da učini da sektor telekomunikacija ponovo nove ideje dobija iz Finske umesto iz Amerike ili Južne Koreje.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik