Ako je suditi po profitu koji su lane ostvarili modni brend "Barberi" i prestižni proizvođač automobila "Rols rojs", čini se da ekonomska kriza ne samo da ne utiče negativno, već i da pogoduje prodaji luksuzne robe, naročito u zemljama koje doživljavaju nagli razvoj, poput Kine, Indije i Brazila.Paradoksalna slika na kojoj na jednoj strani ulice blješti novi izlog prodavnice sa skupocenom robom, dok na drugoj izloge krase drvene daske i natpis "Zatvoreno" sve je češća u velikim svetskim metropolama.
Ako je suditi po profitu koji su lane ostvarili modni brend "Barberi" i prestižni proizvođač automobila "Rols rojs", čini se da ekonomska kriza ne samo da ne utiče negativno, već i da pogoduje prodaji luksuzne robe, naročito u zemljama koje doživljavaju nagli razvoj, poput Kine, Indije i Brazila.
Paradoksalna slika na kojoj na jednoj strani ulice blješti novi izlog prodavnice sa skupocenom robom, dok na drugoj izloge krase drvene daske i natpis "Zatvoreno" sve je češća u velikim svetskim metropolama, navodi Si-En-En.
Zanimljivo je da stagnira ili propada većina tradicionalnih brendova koji privlače kupce srednje klase, dok se uzdižu brendovi koji su stvoreni samo za odabranu manjinu, i to onu sa najdubljim džepom. Ali kako kažu ekonomski stručnjaci, ova pomama za luksuznom robom je dobar pokazatelj kako se zapravo menja svetska šoping mapa, odnosno u kojim zemljama raste kupovna moć.
- Najveći pokretač za ovakav rast dolazi od prodaje u zemljama čija su se tržišta tek nedavno otvorila, kao što su Kina i Indija. Nedavno sam se vratio iz Brazila, gde posao naprosto cveta - kaže za Si-En-En Imran Amed, koji vodi internet sajt "Business of Fashion".
Čuveni modni brend "Barberi" zabeležio je rast prodaje od 21 odsto samo u poslednjem kvartalu prošle godine, dok je "Rols rojs" objavio da su im rezultati iz prošle godine najbolji u njihovoj 107 godina dugoj istoriji. Samo u 2011. godini prodali su više od 3.500 automobila za 308.000 dolara pa naviše, što je rast profita od čak 31 odsto.